Pagina's

zondag 4 april 2010

Voor het camper seizoen 2010 begint

De Paasvakantie gaf de ruimte om al weer te dagdromen over het camper seizoen 2010. Ofschoon hier in Tromsø nog volop sneeuw was voor de start van Pasen is het alweer een uiterst fijne gedachte dat begin mei de camper uit de stalling kan. Zittend buiten in de zon en in de sneeuw haalt Tia haar neus al op om de frisse zilte zeelucht te snuiven. Het camper gevoel kwam ook naar boven toen ik de fotos weer terugvond die Femke in 2009 maakte toen ik bij Edgar en haar op bezoek was tijdens hun vakantie in Frankrijk. Fotos die tot nu toe nog niet op de blog geplaats waren. Een van de fotos staat nu op deze blog pagina. Femke maakte een mooie foto toen de camper vertrok met het avondzon door de bomen. Voor meer over haar fotowerk Femke Koenen Fotografie.
Ook het lezen van een aantal blogs van camperaars die nu al enig tijd (soms maanden) in Spanje zitten om te overwinteren stimuleert het gevoel om er weer met de camper op uit te trekken. Maar voordat het zover is moeten we nog even werken en nog wat voorzieningen treffen om weer lang (juli-augustus) op pad te zijn. Ik ben nog steeds op zoek naar een drager systeem om ook een scootertje mee te kunnen nemen. Ik heb en mooi drager systeem (Scout) gevonden bij Linnepe. Nu nog nagaan of de camper dealer het kan monteren. Dat moet dus ergens in mei gebeuren. Uiteraard dan ook nog een scootertje kopen. Maar eerst moet de camper naar de garage voor het herstel van de olie lekkage. Verder al wat ideetjes om met de camper erop uit te trekken hier in omgeving in mei. Edgar en Femke komen op bezoek in Tromsø medio mei.
Hierbij ook nog twee fotos om te laten zien hoe snel de sneeuw op het dak van mijn huis verdween gedurende de Pasen. Het was absoluut schitterend weer met alle dagen zon, ongekend voor de de tijd van het jaar in dit gebied. Als bewijs een foto met de thermometer op 17C!
Op verzoek zet ik hierbij ook het filmpje (gemaakt in augustus 2009) hoe mijn camper er van binnen uitziet.

Geen opmerkingen: