Pagina's

vrijdag 18 februari 2011

Vissersbootje

Ook deze vrijdag heb ik gebruik gemaakt van de 62jaar regel. Wederom een vrije dag voor een lang weekend. Dus iets later opgestaan en daarna wat huishoudelijke klusjes. Het is nog steeds –9C en vandaag staat er ook een strakke stevige wind. Vanuit mijn zitkamer kon ook een typisch Noors vissersbootje filmen dat een behoorlijk gang maakte door de golven. Ik vond via Youtube weer een geschikt stukje Nederlandse muziek vanuit de jaren 50 denk ik om onder het filmpje te zetten. De ouderen onder ons en tot die categorie ben ik nu ook gaan behoren zullen de zanger zeker herkennen. Zijn stijl van zingen was ook zijn bijnaam de l………p-zanger.


Naast kou is ook wat voorjaar in huis met een groot aantal tulpen van verschillende kleuren. Tulpen weliswaar niet in Nederland gekweekt maar brengt voor mij altijd toch wel iets Hollands in huis. De Nederlandse erwtensoep is op alsmede de laatste keer meegebrachte Leerdammer kaas. Dus het wordt weer tijd om richting Nederland te gaan hetgeen gepland staat in eerste week van Maart. Dan hoop ik van Jan en Arienne te horen hoe hun eerste Hymer camper ervaring is geweest tijdens een trip naar Frankrijk. Tia is ook vanaf vandaag voor ruim een week bij mij te gast. Ze ligt al weer comfortabel op het kleed onder de tafel tegen mijn voeten aan. Ik denk dat zij ook wel weer uitkijkt om met Mijn Camper op reis te gaan.

Geen opmerkingen: