Pagina's

maandag 25 juni 2012

Ze bestaan nog

In de jaren 60-70 kwam je ze tegen op de wegen naar het zuiden van Frankrijk. Oude Ford transit busjes of afgedankte luxe Mercedes diesels. Van heinde en ver kon ze al herkennen aan het blauwe pakzeil. Waneer je dichterbij kwam kon je het fenomeen in volle glorie aanschouwen. Een auto vol met onze co-landgenoten op weg naar familie in Marokko. De auto zat vol met passagiers. Op een parkeerplaats stond ik er altijd verbaasd van hoeveel mensen eruit het vervoersmiddel rolden. En op het dak van de auto was de nodige bagage hoog Lading grootopgestapeld. Ik vroeg me altijd af hoeveel van dergelijke reizen voortijdig afgebroken werden. Of door politie ingrijpen vanwege het niet voldoen aan de verkeersregels of omdat de auto door zijn assen zakte. Ik dacht dat dit vervoers fenomeen volledig verdwenen was . Maar zie hier terwijl ik met de camper op weg was in Frankrijk. Daar was ie weer!. En niet zomaar een maar eentje die echt het record hoogbouw bagage brak zowel op de bus als in het aanhangwagentje dat overigens al wat scheef hing.
Dat was één van mijn belevenissen. Woensdag jl Tia plane2vertrokken met SAS naar Tia planeAmsterdam. Tia mee als bagage. Op vlucht van Tromsø was één van de stewardessen wat ongeduldig en tegenstrijidg qua opvatting over meenemen van Tia. Naar haar mening moest Tia volledig afgesloten zitten. Uiteraard heb ik me daar niet aan gehouden. Tia stak haar kopje buiten de bagagetas waardoor ze veel rustiger is. Op de 2de SAS vlucht geen enkel probleem metr cabine personeel.
Marjolijn pikte ons op en daarna de camper gehaald. Wederom werkten de binnencamper batterijen niet naar behoren. Volgende dag hebben we onze slag bij Ikea in Delft geslagen. Superbedrijf dat Ikea!. Helaas moesten besluiten om een aantal zaken niet te kopen door ruimtegebrek in camper. Na nog een restant lekkere chinese maaltijd in de Wilhelminalaan ben ik vanuit Alphen op pad gegaan via Belgie naar de plaats Peronne in Noord Frankrijk. Overnachting op een oersaaie camping. Vrijdag naar Les Cotes waar ik om 17.03 arriveerde. In volgende blog daarover meer.

Geen opmerkingen: