Pagina's

zondag 27 november 2016

Ophokplicht opgeheven

Wellicht niet voor het pluimvee in Nederland maar wel voor mij. Ik durfde uitzicht2016het weer aan om buiten te zijn en weliswaar goed aangekleed gekleed te genieten van de zonnestralen die mijn veranda bereikten deze ochtend. Ook gisteren was het zonnig weer. Rest van de aanstaande week weer bewolking. Wat een zaligheid om je gezicht in de zon te hebben. Je voelt dan gewoon elke zonnestraal binnenkomen. Verder genieten van het lstruikandschap in ruste. Alles in de omgeving is nu behoorlijk kaal. Veel huizen anders nauwelijks zichtbaar vanwege het groen aan de bomen staan er nu in de najaarszon aanwezig te zijn. In de verte hoorde ik het knallen van de geweren van de jagers. Het jachtseizoen is weer open. Verder rust. En in mijn tuin bij de vlonder stonden nog twee struiken volop in bloei. Alles ligt er opgeruimd bij. Opruimen is trouwens Kunst. Athans dat kun je lezen in het schitterende boekje dat ik van Joosje kreeg. Het gaat over het werk van de Zwitserse kunstenaar Ursus Wehrli. Hij  brengt op komische wijze in beeopruimenld hoe een normale ‘ongeordende’ situatie er opgeruimd uit kan zien. Op de cover het boekje zie je hoe een bakje frites met een klodder ketch-up terug gebracht tot de individuele elementen. Zo ook bij een situatie op een grasveld bij een zwembad of  een denneboomtakje. Het boekje staat vol met leuke vondsten. Verder heeft hij een TED lezing gegeven in 2006 over opruimen van schilderijen. Erg grappig. Klik hier om de video te zien.Ursus Wehrli

Geen opmerkingen: