Pagina's

donderdag 10 augustus 2017

Foto’s uit de oude doos

In mijn blog van 1 augustus melde ik al het bezoek van Claire en haar vriendinnen aan Les Cotes. Zij heeft als kind en jongvolwassene heel wat tijd doorgebracht in mijn huis destijds nog in hun familie bezit. Tijdens haar bezoek heb ik haar gevraagd of ze nog oude fotos had van het huis. Ik had reeds op het gemeentehuis tevergeefs gevraagd over de geschiedenis, tekeningen en fotos van mijn huis hier in Pillac. Maar dat had niets opgeleverd. Gisteren ontving ik een leuke serie fotos van Claire. Het huis dat Johan, de vader van Claire kocht, had destijds nog geen veranda en zwembad. Verder waren er nog geen grote deuren aan de achterzijde blijkt uit een van de fotos. 2De grond afgegraven voor het zwembad is gebruikt om de grond direct achter het huis op te hogen. Hierop is de veranda aangelegd. Ook is op beide fotos te zien dat er oospronkelijk twee schoorstenen waren. Nu nog maar 1. 6Een foto van het interieur binnen laat een zien dat er een wasbak was met aanrechtje rechts van ingangsdeur. De wastafel en aanrecht zijn later door Johan ondergebracht in het aangelegde gastenverblijf.Voormalige keuken, dit aanrechtblad zit nu in de bergerie Het gastenverblijf is zoals mij bekend was door Johan van scratch opgetrokken. Het was een voormalige stal voor schapen. Hieronder de foto hoe het er uitzag voor de opbouw.Bergerie binnenClaire heeft als kind de kiezelstenen gelegd in de cementvloer voor het gastenverblijf hetgeen blijkt uit de foto die ze toezond.9 Ik kreeg ook een foto waarop de twee oud-bewoners staan waarvan Johan het huis had gekocht. Ook zijn op deze foto de nieuwe toegangsdeuren te zien die gemaakt werden aan de achterzijde. Oude eigenarenTot slot een foto waarop de volledige nieuwe achterzijde te zien is. Hierop is nog niet de overkapping te zien die Johan later heeft aangelegd. 5Ik ben erg blij met deze serie die ik af wil sluiten met een luchtfoto van het huis destijds gemaakt vermoed ik door buurman Petit vaders vanuit zijn vliegtuig waarin hij regelmatig vloog. Wellicht was Johan aan boord om de foto te nemen. Dank aan Claire!3

1 opmerking:

Anoniem zei

Leuke nostalgische foto's. Samen met je eigen veranderingen heb je een mooi overzicht 😀
Volgens mij kun je op je zolder nog zien dat er een schoorsteen heeft gezeten.

Goed te horen dat het festival geslaagd is. Ben benieuwd naar je fotoreportage, en geluid natuurlijk.
Groet Tineke