Pagina's

zondag 18 december 2011

De overdracht


Na wat strubbelingen met de huurauto (lekke band, ABS failure) lukte het me eindelijk om woensdag middag 15 December richting Aubeterre sur Dronne te rijden. Ik arriveerde ‘s nachts om 02.00 in Hotel Le Perigord. Donderdag vroeg op pad om een Franse bankrekening te openen bij Credit Agricole in St. Severin. Wim was ook van de partij en zoals altijd bleek dat nuttig te zijn. Vervolgens de EDF overschrijving geregeld. Verder wat rond gereden in het gebied. Het was meer herfst dan winter. In de loop van de donderdag nacht begon het behoorlijk te regenen en stormen. Achteraf bleek er nood weer alarm afgegeven te zijn voor veel gebieden in Frankrijk. En dat was ook te merken toen ik in het dorpje Pillac en daarna naar Les Côtes ging op vrijdag ochtend. Eerst ‘ingeschreven’ in Pillac op het gemeentehuis dat ook in kerstsfeer verlicht was. De dame van het gemeentehuis herkende me nog van het bezoek deze zomer. Daarna wat video opnamen in het dorpje Pillac dat zo’n 3 km van Les Côtes afligt. Bij aankomst in Les Côtes wachte mij een paar verrassingen. Johan, vorige eigenaaar van Les Côtes en Hans zijn neef kregen de aanhangwagen met allerlei spullen niet uit de modder. Maar ook hier bracht Wim met zijn voorwiel drive de oplossing (zie video).
 
De tweede verrassing was lekkage in bad- en slaapkamer. Kennelijk waren er door het slechte weer wat dakpannen verschoven en was het ingeregend. Ofschoon dit noodweer een uitzondering is heb ik toch een lokale jonge Nederlandse aannemer gevraagd een offerte te maken voor het lekvrij maken van het dak. Dan kan ik daarna ook een video studio laten maken op eerste verdieping.

Wim opent champagne
Wim opent de champagne
SONY DSC
Joop tekent
Het ondertekenen van de definitieve overdracht bij de notaris begon zoals gebuikelijk met 45 minuten wachten op de notaris net als de vorige keer. We kregen zelfs geen koffie of thee aangeboden. Typisch Frans. Maar toen was het zover en na ongeveer 60 pagina’s voorzien van een paraaf of handtekening was de overdracht rond. Deze feestelijk gebeurtenis werd bij Wim en Tineke opgeluisterd met heerlijke champagne als geschenk van Wim en Tineke. ’s Avonds hebben we met zijn allen (Johan, Hans, Wim, Tineke en ik) heerlijk gegeten in het restaurant van Fabrice Morel.
Zaterdag ochtend nog even een bezoek aan Les Côtes waar Johan en Hans de laatste restanten van de inboedel verzamelde. Daarna kon ik vervolgens met een bos sleutels van Les Côtes  terug naar Nederland. Op naar volgende stap in het toekomstige Franse leven.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Dag Joop,
Gefeliciteerd met deze mooie mijlpaal. Wij hopen Les Côtes ook in het echt te zien deze zomer.
Groeten Wino en Natasja

Anoniem zei

Dag Joop,
Gefeliciteerd met je nieuwe huis! Wij hopen volgend jaar te komen kijken met een andere caravan (met goede ramen)!
Veel groeten,
Hans en Caro