Pagina's

zaterdag 16 februari 2013

Tegenwind

Allang stond op mijn lijstje om voor Les Cotes Windy chairde mooie design stoelen ‘Windy’ van Gijs Papavoine aan te schaffen. De stoelen staan als het ware tegen de wind en ze zitten voortreffelijk weet ik uit ervaring. De keuze in bekleding is reuze zo bleek wel tijdens een bezoek aan van Houweling  winkel in Alphen. Op een zeer deskundige wijze werd ik geadviseerd door de verkoper over de verschillende soorten bekleding. Stof en stalenDe keuze is uitgevallen op stoffen katoenen bekleding Divina Melange 421. Een soort bekleding die zijn waarde voor wat betreft sterkte en onderhoud al jaren bewezen heeft. Het is een zachte kleur geel met daarin zwart verweven. Verder heb ik wat verfstaaltjes gehaald. Ik will de tussenbalken in woonkamer en keuken in zeer licht geel schilderen. In een kleur vergelijkbaar met die van de deuren in de entree.

De tweede actie waarin tegenwind een rol speelt is de aanschaf van een ebike van het merk Rayleigh type Dover. Deze bike is in Ebike Rayleigh Dover2012 door de consumentenbond uitgeroepen tot de beste koop en best getest. De verkoop licentie loopt via winkels die bij Bike Totaal zijn aangesloten. Al spoedig bleek dat twee dealers de bike niet hadden staan maar een tochtje naar Leiderdorp bracht de uitkomst. Ook daar weer uitstekend geholpen door een jonge enthousiaste verkoper. Na een testritje was ik helemaal verkocht. Super en het wordt nu ook een fluitje van een cent om tegen de wind of in het Franse heuvel landschap te fietsen. Dus laat de fysieke tegenwind of heuveltjes maar komen. Echter mentale tegenwind of heuveltjes zijn niet zo makkelijk om te overwinnen.

1 opmerking:

Marthy zei

Een blog met veel bekends, Joop. De leren Montis bank die bij ons in Stolwijk staat komt ook bij van Houweling vandaan en ook wij hebben e-bikes in Frankrijk staan. Laatste kadootje uit de winkel!