Pagina's

maandag 24 juni 2013

Dag en nacht tarief

Na wat dagen in Pillac nu weer in Nederland voor een kort weekje. In Pillac EDFheb ik nu eindelijk een bezoek gehad van de EDF om mijn stroom toevoer aan te passen. Het heeft bijna 3 maanden geduurd met verschillende emails en telefoontjes voordat een monteur zijn hoofd in de kast stak, wat draden doorknipte en een nieuw kastje met zwaarder zekeringen aanbracht. Dus nu slaat hopelijk de hoofdzekering er niet uit als ik de wasmachine en waterkoker etc. aan hebt. Verder heb ik nu dag en nachtstroom tarief. Het is maar dat jullie het weten.  De wilde bloementuin was ook verder tot ontwikkeling Bloem2gekomen. Wel leek het erop dat tussen het geleverde bloemenzaad ook onkruid als zaad was vermengd. Dus Joosje heeft nog heel wat wied werk verzet. Maar inmiddels komen de eerste blommekes van de 27 verschillende soorten boven de grond. Een van de eerste bijzondere die te zien was kun je op de foto aanschouwen. Een wit bloempje met symmetrische blauw stippen en een soort blauw aderpatroon. Ik zal in de loop van de tijd proberen alle 27 op de verpakking beloofde bloemensoorten te fotograferen. In de afgelopen week is badkamer badkamerook verder betegeld. Het patroon van wit-zwarte tegels zoals reeds aanwezig in het toilet is doorgezet in de badkamer. Inmiddels is ook de douche ruit afgeleverd. Ik kijk al uit om straks onder de regendouche in de nieuwe douche te staan. Regen Mats tractorwas er overigens genoeg afgelopen dagen in Pillac. En ook op het kampeerterrein  in Usson du Poitou waar Edgar, Femke en Mats voor een kleine 10 dagen staan. Zij waren overigens de enige gasten. Mats had dus de hele speelweide voor zich alleen. Op de markt in Riberac had ik nog een leuke houten traktor met aanhangwagen gekocht. Daar vermaakte hij zich best mee en leerde al snel van Joosje om er ook keitjes in te leggen en er weer uit te kieperen. Na een kort bezoek weer op op pad met camper. Na een nachtje in Villedomer op een mooi camperplaats arriveerden we zondag avond weer in Gouda. Daarmee was de cirkel rond van een 4 weekse campertrip via Frankrijk naar Zuid Portugal en terug. Wat overblijft is de vuile was en de mooie herinneringen aan deze uitdaging!

1 opmerking:

Marthy zei

Mooie badkamer Joop en de groeten aan Gouda!