Pagina's

zaterdag 5 juli 2014

Sport hoogtepunten

Tia oranjeVandaag de grote match van Nederland tegen Costa Rica. Eerlijk gezegd wist ik niet eens dat Costa Rica aan voetballen doet. Kan je nagaan hoe groot mijn expertise op dit gebied is. Maar je wordt een beetje meegezogen in het Hup Holland Hup gevoel. Dus vanavond maar weer oranje T-shirt aan, mijn oranje Nikes en oranje zonnebril. Ook Tia kon vandaag niet achterblijven. Met uitzicht op een stukje stokbrood was ze bereid stil te zitten zodat de zonnebril ook ff bleef zitten voor de Hollandse Hup selfie. Ook Mats was vanmorgenMats ornaje vroeg al in oranje stemming met zijn oranje capuchon blijkt wel uit de foto van vanochtend.  En vanmiddag was er in het kader van drie feestdagen in St Severin een aantal wielerkoersen. Nog net op tijd voor de start van de eerste koers kwam ik aan. De start verliep wat chaotisch omdat de koersauto nog tussen de deelnemende wielrenners naar voren moest. Kortom enkele wielrenners stonden al een dertigtal meter over de start toen het startstop gegeven werd. Nou ja startschot het hulpje van de burgemeester zwaaide met een vlag. Aan zijn gezicht kon je zien dat hij het een gewichtige taak vond. Ik heb wat opnamen links en rechts geschoten en er een compilatie van gemaakt. Het waren een dertien tal rondjes om St Severin heen. Onderweg had menig toeschouwer zich genesteld in een stoeltje om het alles rustig te aanschouwen. Het fietstempo van de koers lag niet erg hoog behalve bij de sprint bij de finish van de koers. Geen ronde miss met bloemen die de winnaar stevig omhelsde. Jammer want dat had ik nou wel zo leuk gevonden. Dus voor jullie moeten het doen op deze video met fietsen in een landelijk omgeving.

1 opmerking:

Anoniem zei

Ja gewonnen....die Van Gaal (ik ben geen fan van hem) heeft een goede zet gedaan met de inzet van Tim Krul.
Nu op naar woensdagavond 22 uur met Messi en Argentinie. Gaat geen makkie worden, maar zoals gezegd...de bal is rond!
Zijn jij en Tia dan ook weer van de oranje partij?
Wordt vervolgd
Groet, Marjolijn