Pagina's

woensdag 27 mei 2015

Schilderachtig

In twee camper etappes ben ik eergisteren van het Beijersche naar mijn huis in Pillac gereden. Aan het begin van de rit constateerde ik bij de eerste tankstop dat een heel bundeltje kabels vanachter het dashboard op de grond  was gevallen. Nog steeds heb ik geen idee hoe dit kon gebeuren. Begin eergisterenavond arriveerde ik via de fantastische Campercontact App op een camperplek (CP) in Saint-Céneri-le-Gérei. Je zet de App aan indien je een camperplek zoekt en vervolgens krijg je alle in de buurt aanwezige CPs met allerlei informatie. En elk met eventuele reacties en foto's van bezoekers. En vervolgens voer je de coördinaten uit de App in je TomTom en je rijdt blindelings naar de CP. Een van de weinige zeer nuttige Apps. De camper plek in Saint-Céneri-le-Gérei was mooi gelegen bij een beekje. Ruime plaatsen voor de camper. Het dorp had een ontmoeting van schilders in het weekend achter de rug. De werken van een dertigtal schilders waren geëxposeerd.

Helaas ik was net een dag te laat. Het zal  best wel druk geweest zijn want het schilder feest duurde drie dagen. Nu was de rust volledig weergekeerd. Het dorpje zelf is ook zeer schilderachtig. Prachtige gevels. Mooi onderhouden oude huizen en veel bloemen en planten. Het dorpje behoort ook tot een van de ‘’plus beaux villages’’ in Frankrijk. In de ochtend video opnamen gemaakt terwijl het dorp ontwaakte. Je hoorde bijna uitsluitend de vogels. Hieronder de video impressie van het schilderachtige dorp dat ik dankzij de Campercontact App vond.

1 opmerking:

Anoniem zei

Een lief dorpje om te zien, mooi dat dit nog bestaansrecht heeft!

Marjolijn uit Alphen aan den Rijn, normaal ook een "lief dorp" maar nu even niet vanwege heel veel herrie i.v.m. renovatie KJ brug (zie foto's Facebook)