Pagina's

dinsdag 4 augustus 2015

Dag van herstel

Nu een dag na de ramp in Alphen kan ik weer wat de oude draad oppakken. Gelukkig heeft Marjolijn maar een nacht elders hoeven te WP_20150804_11_51_50_Proverblijven. Een foto genomen vanuit de slaapkamer door Marjolijn laat zien hoe groot de ravage is voor onze huisdeur. Het opruimwerk zal nog wel enkele weken zo niet maanden duren. En wat dan? Gaat de gemeente weer op zo’n manier het wegdeel plaatsen want het is een erkende methode met aanvaardbare risico’s volgens het college van Alphen. Mijn voorstel zou dan zijn om de pontons dan maar aan de andere kant van de Julianabrug te leggen. De burgemeester mevr Spies wierp al weer suggesties waar het fout zou kunnen zijn gegaan verre van zich. Ik vind dat zo’n vreselijke uitdrukking. Iets verre van je werpen. Wanneer houden we het kampioenschap iets verre van u werpen. Lijkt me dat er voldoende kandidaten voor een wedstrijd te vinden zijn. Maar genoeg over Alphen. Vandaag heb ik weer video afgeleverd gemaakt op het L’Autre festival. Daar trad het Duo Ghazali op. Sophia, die ik ken van Cafe Pluche had me gevraagd om er een video van te maken omdat haar dochter Pauline in het duo zingt. Zij en haar vriend Guillaume die op percussie instrumenten speelt maakten er een mooi stijlvol optreden van. De liederen zijn in het Arabisch, Grieks en Hebreeuws. Ook dit keer een lange video van 16 minuten met een aantal gelukte inserts. Machtig mooi om te monteren met het Adobe Premiere Pro software pakket. Het duo was tevreden over het eindresultaat.  Weliswaar geen makkelijke toegankelijk muziek maar zeker de moeite waard. Hieronder het resultaat.

Geen opmerkingen: