Pagina's

woensdag 19 augustus 2015

Met een knipoog

Mijn nieuwe zomergast is aangekomen. Ruim op tijd landde Transavia vanuit Rotterdam airport op het vliegveld van Bergerac gelegen op zo’n 1.5 MMB lezenuur van mijn huis. Voor nog geen 90 euro vlieg je over. Daar kan kwa kosten geen auto- of treinreis tegen op. Marjolijn zat als één van het jaarlijkse spic&span duo in het toestel. Dit keer kwam alleen spic of is ze span? Nelemarie, de ander helft van het duo, bleef dit jaar in Nederland. Ik ga ervan uit dat Marjolijn dit jaar heerlijk gaat genieten van de rust, ruimte en zon. Want het gaat deze week prima weer worden. Ze is nu al lekker in een boek weggedoken. Ook prima festival weer. Tijdens mijn laatste bezoek werd ik geinspireerd door een toevallige opname die ik kon maken van twee jonge acteertalenten. Al gauw ontsproot in mijn gedachten het idee om deze opname te gebruiken als een knipoog naar de vele optredens op het festival. Zie hieronder het optreden van mijn Collectif iJOO.
Ook hebben jullie nog een video impressie tegoed van Carly Ko van het Collectif ICARE. Ze is een Amerkaanse en gaf een leuke eenakter in het Frans met een Engels accent. Ze vroeg me ook of ik haar voorstelling integraal wilde filmen. Haar voordracht gaat over Frederico. Een geliefde waar ze tevergeefs op zit te wachten. Het gaat van smoorverliefd zijn naar boos zijn omdat Frederico haar in de steek laat. In de voorstelling blijkt dat ze al vaker bedrogen is in de liefde door een Italiaanse restaurant eigenaar, een Amerikaan en de loodgieter. Er waren in de voorstelling verrassende acteermomenten. Jammer dat slechts een handjevol betalende bezoekers ervan genoten hebben. Hier de video met een korte samenvatting van haar act.

Geen opmerkingen: