Pagina's

zaterdag 14 mei 2016

Spaanse herberg

Ik heb er geen andere woorden voor. Maar het is druilerig weer de afgelopen dagen in Pillac. Nog nooit zo’n slechte periode in mei gehad. Dus brengen we veel van onze tijd binnen door. Daarom volop in de slag met de eindmontage van de video over de renovatie van het huis in Epeluche. Door toeval kon ik nog de nodige interviews doen met een aantal betrokkenen van project. Wel wat lastig als je niet voor 100% de taal beheerst. Ik heb veel en mooi video materiaal tot mijn beschikking. De band met het bouwteam en begeleiders (zie foto) is gegroeid in de afgelopen maanden.bouwteam Men heeft in mijn ogen een mooi stuk werk afgeleverd in een heel gemoedelijke sfeer. Deze werklozen hebben naar mijn idee ‘recht’ op een goed betaalde arbeidsplaats in de Franse maatschappij. De praktijk zal wel anders zijn. Nu in overleg met Cafe Pluche over de premiere van de film in begin Juli. Afgelopen donderdag avond was er ook een plenaire vergadering van Cafe Pluche. Zowaar met agenda vooraf en goed voorbereid. En de penningmeester als voorzitter die het al met al beter en strakker leidde. Niet dat een vluggertje was want de inrichting van de schuur (zie foto), waar ons Cafe tezijnertijd  gehuisvest zal zijn vergde veel discussie. SchuurBovendien heftig of er wel of niet een mobiele keuken zou moeten komen. Nu gaat er verder onderhandeld worden met de gemeente over onze huurderspositie. Na vergaderen is het goede gewoonte om te eten. De maaltijd was aangekondigd als ‘repas type auberge Espagnol’. Kortom Joosje en ik hadden ons verheugd op allerlei soorten tapas. De tafel werd nog voor zo’n kleine 15 personen gedekt. En toen kwamen uit de tassen de hapjes. Verschillende soorten salades, geitenkaas, brie, piza en stokbrood. Weinig Spaans …. en toen kwamen we er ook achter dat repas auberge Espagnol betekent dat iedereen wat meeneemt voor de maaltijd. En wij hadden dus alleen ons zelf meegebracht. Geen probleem, er was genoeg en het smaakte prima zo laat in de avond. Ole.

Geen opmerkingen: