Pagina's

woensdag 25 mei 2016

Zweten

Dat ga je ervan doen. Het moest er eindelijk eens van komen. Mijn grond rondom het huis is aan drie kanten omgeven met een kleine meter lager gelegen agrarische grond. Er staat nu winterhaver op. De overgang van onkruidmijn grond naar de landbouwgrond is vrij steil. Dat betekent dat ik altijd met de motormaaier uit de kant blijf om te voorkomen dat ik er vanaf glijd. Het houdt wel in dat het steile stuk lastiger is om bij te houden. Het wemelt er dan ook van het onkruid en vooral veel brandnetels. Wat groeit dat spul. Vandaag moest het dan maar eens van komen om de ‘haag’ onkruid een behoorlijk koppie kleiner te maken. Gewapend met kantentrimmer en beschermkap aan de slag. Zwaar werk en dus na een paar minuten joop kantenvoel je het zweet al over je hele lichaam lopen. Maar de achterkant van het terrein is nu in een eerste fase gedaan. Morgen de zijkant en dan nog een tweede bijwerkfase. Inmiddels heb ik mijn trailer over de renovatie van het huis in Epeluche ook gemaakt. Ik heb me laten inspireren door de wat dramatische muziek van de film Marseille waarin Gerard Depardieu optrad. Hij heeft overigens niets met de renovatie te maken.

Geen opmerkingen: