Pagina's

donderdag 22 december 2016

Nostalgie

Inmiddels in twee dagen teruggereden vanuit Frankrijk naar het Beijersche. Eerste rit vanaf Angouleme Fiat garage waar ik afgelopen dinsdag ruim na ravioli18.00 vertrok met de herstelde Doblo. Een kamer geboekt in Mercure hotel in Tours Noord. Prima hotel waar ik ook nog een uitstekende maaltijd kon gebruiken. Ongekend goede keuken. Bijzonder voorgerechtje. Een ravioli met geitenkaas en parmaham en creme van champagne en parmezaanse kaas. Volgende ochtend vroeg op pad voor een lange rit naar IJmuiden. Ik had als nostalgie kamer 3 in hotel Augusta geboekt. De kamer waar ik mijn werkzame leven vaak vertoefd heb als ik mijn Nederlandse weekje had vanuit mijn werkplek in Noorwegen. Het was een hele lange rit. Alles ging voorspoedig todat ik Nederland binnen reed. Bij Antwerpen al gezien dat er op ring1 via richting Breda een file was. Dus daarom via de Liefkens tunnel naar Roosendaal. En ja hoor daar ook file. Rijkswaterstaat had het lumineuse idee om een wegstrook af te zetten zonder dat men ook maar enige aktiviteit op het afgesloten deel ontwikkelde. Dank U vzalmoor de 30 minuten onnodige vertraging. Daarna van Roosendaal via A4 richting Rotterdam etc. Een weg die ik zelden gereden heb. En in de spits. Twee grote stromen autoverkeer. Een van noord naar zuid. En de ander van zuid naar noord. Met z’n allen op 5-6 stroken of meer. De een nog harder rijdend dan ander. En vervolgens ‘Komt allen tezamen’ en heerlijk vaststaan met alle auto’s rondom het Prins Clausplein. Wat een land. Ik vraag me af hoe lang dit zo door kan gaan. Met ruime vertraging kwam ik Augusta aan. Ontvangst zoals altijd hartelijk. En na een korte rustpauze kon ik ook daar genieten van een fijn diner met veel vis (zalm als voorgerecht en tonijn als hoofdgrecht). En vanochtend als laatste ontbijtgast uitgecheckt en toen vertrokken met een grote bos rozen want Joosje is jarig vandaag. Hiep hiep hoera!.  rozenbos

Geen opmerkingen: