Pagina's

zaterdag 28 april 2012

Soms zit het mee en soms ..

… zit het tegen. Klinkt misschien somber maar is het niet. Na drie intensieve werk dagen in Nederland in het begin van de afgelopen week ben ik nu weer terug in Tromsø. Daar zit het mee als het gaat om de sneeuw. De wegen zijn volledig sneeuw vrij. En de ‘zwarte’ sneeuw in het landschap dooit behoorlijk. De banden met spikes kunnen weer vervangen worden door normale banden.
De politiek was in Nederland ook eindelijk weer eens interessant om te volgen. Dus dat zat mee. Helaas voor Samsom zat het niet mee want zijn club viel buiten de boot. Wel een beetje veel eigen schuld vind ik. De nieuwe voorman was teveel bezig met zijn eigen en partij profilering. De versnelde invoering van verhoging AOW leeftijd zit niet mee voor mij persoonlijk. Paar maanden later dan gepland  voor zover ik het nu kan overzien. Maar daar lig ik niet echt wakker van. Dus dat valt het weer mee.
Mats beerIk heb helaas Mats tijdens mijn Nederlandse week niet kunnen bezoeken. Dus dat zat tegen maar Edgar en Femke hebben me de nodige foto’s gestuurd. Dus dat zat weer mee. Mats bordjeMats ontwikkelt zich verder als een vrolijk mannetje dat ook al van zijn fruit- en groente hapjes geniet. Verder heeft hij ogenschijnlijk geen last van zijn ‘astronauten’ pak om zijn beentjes te corrigeren. De hele famile zit nu ook heerlijk in hun gerenoveerde huis in Barsingerhorn.
Tia en Tina bankTia, de afgelopen weken bij Gunn Berit, Tia en Tina kooihad bezoek van de hond Tina. Afwachten dus hoe dat zou verlopen. Maar dat zat mee. Ze bezetten zij aan zij de bank in de flat en uiteindelijk lagen ze heerlijk naast elkaar in een kooitje te slapen. Dus dat zat allemaal erg mee.
Ray de aannemer heeft conform de afspraak het dak van Les Cotes aan de binnenkant Dak onderkant dichtafgelopen week dichtgemaakt. Dat zat dus mee. Helaas is het sedert het laatste bezoek aan Les Cotes onophoudelijk gaan regenen. Dus afronding buitenkant dak (vastleggen van dakpan riggels met cement) was niet mogelijk. Dat zat dus wat tegen. Helaas kreeg ik vanochtend nog een telefoontje van Ray dat er wat water staat in de woonkamer. De grote hoeveelheid regen Vloer waterheeft nu de grond zo verzadigd dat het doorsijpelt. De woonkamer en slaapkamer liggen aan de voorkant ongeveer een halve meter onder grondpeil. Dus dat zit tegen en verdient aandacht voor de toekomst. Wim rapporteerde gelukkig dat er geen water stond in de slaapkamer waar alle spullen staan opgeslagen. Ook de Bergerie is kurkdroog. Dus dat zat weer mee. Begin volgende week wordt er weer droog en wat zonnig weer voorspelt. Dus misschien zit dat ook weer mee.
Midden mei komt Johan, de vorige eigenaar van Les Cotes, om de laatste zaken weg te halen. Wim kan nog navraag doen over het pomphuis en werking van het zwembad. Hopelijk is dan alles verder afgehandeld
Dus soms zit het mee en soms tegen. Maar er is vooral alle reden tevreden te zijn hoe alles zich ontwikkelt. Dus dat ben ik dan ook.

1 opmerking:

Anoniem zei

J.B.zo ben ik vandaag dus een tevreden mens tegengekomen,mooi zoVan hieruit kan ik ook eengoed geluid laten horen,de politiek komt weer op gang,op stoom Samson inderdaad te veel haantje,trekt misschien nog bij.Morgen koninginne-dag,belooft stralend weer.Die kleinzoon wordt al een hele bink[je]Die a.o.w.gaat geloof ik per jaar 1 maand langer duren,is te overzien,toch?Laten we blij zijn met veel dat goed gaat.Groet dominee Gremdaat.