Pagina's

woensdag 24 december 2014

Anders

Kerst 2014 kan beginnen. Ofschoon het zal anders zijn dan anders. Geen Tia met jassneeuw. Niet dat ik dat erg vind want ik heb mijn portie sneeuw wel gehad tijdens mijn jarenlang verblijf in Tromso. Daar ligt wel volop sneeuw en is  het –10C begreep ik van Gunn Berit. Ze stuurde ook nog een foto van Tia die ondanks dat ze gewapend was tegen de kou met een ‘jasje ’ om met oranje reflectie kraag geen zin had om te gaan wandelen. Hier is het regenachtig en winderig weer al gedurende een behoorlijk aantalKerstboot dagen. Het kerstboompje dat hier in het Beijersche in een roeiboot stond heeft inmiddels de storm niet overleefd. Het is omgewaaid. Op de foto staat het nog fier overeind.  Het is weer om binnen te zitten. Ik heb inmiddels het nodige leesvoer ingeslagen. Een blad over Italië waar je vrolijk van wordt als je naar de mooie foto’s met Italiaans voedsel kijkt en de beschrijvingen van de prachtige natuur. Het tijdschrift Eigen Huis & Interieur blijft een fraai blad. Mooie reportages over woningen en inrichtingen. Alles in Leesvoereen  voortreffelijk design gegoten. Ze maken vast gebruik van Adobe Design en Illustrator om het blad te ontwerpen. In de ultieme gids voor Adobe Creative Cloud kan ik mijn hart weer ophalen over de mogelijkheden van deze uitstekende software. Het blad doorbladerend realiseer ik me dat ik al best veel geleerd heb in 2014 van het werken met de verschillende software. Maar ik las al een paar nuttige tips. Naast dit lekkere leesvoer was een bezoek aan bakker van Dijk in Gouda niet te vermijden. In de eerste plaats voor de verjaardagstaart voor Joosje. We zijn nu weer even jong. Morgen vieren we dat, om maar in koninklijke termen te blijven, in bescheiden huiselijke kring in haar paleisje aan het Beijersche.

Geen opmerkingen: