Pagina's

donderdag 11 december 2014

Freek

Afgelopen weekend ben ik weer in Nederland teruggekeerd voor een maand. De reis met een tussenstop en overnachting in Arras (Noord Frankrijk) is goed verlopen. Bevalt me best om de reis in twee dagen te doen. Nu verblijf ik weer bij Joosje in het Beijersche. Als verjaardagscadeau werd ik door Joosje uitgenodigd voor een bezoek aan de schouwburg van Freek Gouda waar Freek de Jonge zijn meest recente show bracht. De voorstelling heet “Áls je me nu nog niet kent”. Een reflectie tussen zijn imago en identiteit. De voorstelling was uitverkocht zoals te verwachten. We zaten op het tweede balkon en hadden een prima zicht op deze grote (woord)kunstenaar. Vanaf het eerste moment zit je er in en ben je gegrepen door zijn verhalen, woordspelingen en grappen. Ook zong Freek relatief veel liedjes met een begeleidingsband met vier jonge muzikanten. Ik vond het ook heel opvallend hoeveel aandacht hij gaf aan zijn vroegere kompaan van Neerlands Hoop: Bram Vermeulen. Het was een heerlijk avondje theater en genieten. Dinsdag jongstleden bracht Jan Jaap het door mij gekochte beeld. Nu staat het beeld tijdelijk op een mooie plek aan het Beijersche. Misschien zet ik het tezijnertijd ook in Pillac binnen in plaats van tussen de struiken buiten. Op die manier kan ik er dan elke dag van genieten. Ik moet nog nadenken over een naam voor het beeld. Hier alvast een selfie met beeld. Joop en beeld

1 opmerking: