Pagina's

zaterdag 7 maart 2015

Lentekriebels

Het lijkt er wel op of iedereen die ik ken lentekriebels heeft. Zowel hier in Pillac als in Nederland is het mooi lenteweer geworden. Dus de drang om naar buiten te gaan is groot. Zo ook bij mij. Nadat ik de kleine rooie maai machine schoongepoetst had in de hangar kon ik gras gaan maaien. Het schoonpoetsen was nodig omdat de solitaire uil die bij mij ergens in de hangar huist de afgelopen maanden behoorlijk zijn best gedaan om zijn uitwerpselsporen achter te laten. Dus een klein sopje van de maaier maakt  het weer aantrekkelijk om op de maaier te gaan zitten. En zo kon ik met gehoorbeschermers op er vrolijk op los maaien. maaier in de kantDe geur van gemaaid gras was alom aanwezig. Maar in mijn enthousiasme ging ik ook iets te kort langs de wat steile kant van het terrein. En bleef een van de achterwielen van de maaier vrolijk ronddraaien in de vrije lucht. Wat ik ook probeerde nadat ik van de maaier was afgestapt het lukte niet om de maaier weer op het droge te krijgen. Dus toen maar de Fiat Doblo naar beneden gereden. Via een handige ijzeren kabel die ik reeds eerder voor dit doel had gekocht kon ik de maaier vlot getrokken. En het was goed toeven in zon na het maaien. Ik hoorde al weer een boomkikker zijn bekende geluid maken voor de bergerie. Dus ook die kleine groene vriend is weer terug. Ik heb ook weer een nieuwe Video van de Week geplaatst. Een video van een optreden van een gekostumeerd koor Viva Voce dat vorig jaar een mooi concert gaf in een van de privé kastelen hier in de buurt. Let ook op het karakteristieke lachje van de soliste ongeveer 15 seconden na begin van de video.

1 opmerking:

Anoniem zei

Leve de natuur; zie evt. vogeldagboek Adri de Groot voor mooie foto's van resp. de uil en de boomkikker.

Nu op naar het voorjaar
Groet van Marjolijn