Pagina's

dinsdag 10 maart 2015

Paysagiste

Toen ik vanochtend St. Severin uitreed viel me een tekst op die op de achterklep van een auto met pick-up bak stond geschreven. Het lukte me helaas niet om een foto te maken terwijl de auto stil stond. Dus toen maar rijdend genomen. Maar de foto spreekt voor zich. Paysagiste. Wat een mooi woord voor iemand die kennelijk je land of tuin bijhoudt en mooi maakt. Wat een visagiste is voor je gezicht is een paysagiste voor je tuin. Heerlijk toch dat Frans. Het deed me ook weer denken aan de conference van Toon Hermans over de mooie woorden in het Frans en het harde Nederlands. Denk aan het verschil van een ei of une oeuf. En zo is het maar net.PaysGisteren avond overkwam mij met hetzelfde wat gebeurmuisde tijdens een van de laatste Boer zoekt Vrouw uitzendingen. Bij boer Theo zag een van de deelnemers een muisje op het fornuis zitten. Bij mij scharrelde een onschuldig grijs muisje over de stenen tegelvloer in de kamer. Van de schrik schoot het beestje onder de kastjes bij het aanrecht. Ik weet niet hoe het afgelopen is bij boer Theo met de muis want hij had snode plannen om de muis te pakken nemen. Ik heb vanochtend maar muisjes snoepjes gekocht om het beestje naar een droomwereld te helpen. Ik weet niet of het lukt maar ik moet wel voorkomen dat ik straks een hele kolonie van vrolijke muisjes heb rond hobbelen. Lukt het niet dan bel ik boer Theo wel ff.

Geen opmerkingen: