Pagina's

vrijdag 4 september 2015

Zagen, zagen ….

Het was alweer enige maanden geleden dat een autootje voor bij het hek van Les Cotes stopte. Meestal gaat het dan om lieden die wat willen doen voor je. Van schoorsteen vegen, huis of terras chemische reinigen tot aan wijn verkopen etc. Deze keer stapt een wat oudere man uit met een verfromeld notitieblokje en een pen. Hij kwam namens het EDF (het Franse nationale electriciteits bedrijf). Mijn naam en telefoonnummer werden genoteerd nadat hij me vertelde dat het EDF de spar op mijn terrein zou laten snoeien. De spar groeide inderdaad tegen de bovengrondse leiding aan. Wanneer en hoe kon hij niet vertellen maar het zou wel gratis zijn. En vanochtend zag ik bij het broodhalen aan het begin van de weg drie grote werktuigen nogal rigoreus wat bomen en bossages vrijwel met de grond gelijk maken. Uit het gesprek dat ik met een van de uitvoerders had bleek dat men over goed een uur bij mij op de stoep zouden staan. Maar mij werd verzekerd dat het allemaal allemaal netjes gedaan zou worden. UitvoerderEn inderdaad, de vriendelijke uitvoerder schoof de lange stang uit met aan het eind een zwaar roterend zaagblad. De takken vlogen in het rond bij het snerpend geluid van de zaag. De uitvoerder zat in een geisoleerde cabine zodat hij bij eventueel raken van de electriciteitskabel niet zelf onder stroom zou komen te staan. In nog geen 10 minuten was de klus geklaard. En netjes. Er komt zelfs nog iemand langs om het geheel nog wat ‘bij te knippen’ en takken die in de boom zijn blijven hangen te verwijderen. Wat een service. De video spreekt voor zich.

1 opmerking:

Anoniem zei

Leuk om te zien en zeker ..een goede service, zo zie ja maar!
Salut, Marjolijn