Pagina's

woensdag 30 september 2015

Zand, zand en nog eens zand

In totaal is er 33 miljoen kubieke meter zand opgespoten bij de Hondbossche zeewering bij Petten. Voor Joosje en mij aanleiding om eens een kijkje daar te gaan nemen afgelopen weekend. Met de camper naar ‘Duinzicht’  in de buurt van Egmond aan den Hoef. Een mooie kleinschalige camping van alle gemakken voorzien. Verder troffen we het met het zonnige weer. Dus op de zaterdag met de e-bikes door de duinen naar Bergen aan Zee. ‘s Avonds een gezellig diner in gasterij ‘t Woud. De Rintjezondagochtend kreeg ik onverwachts bezoek van Rintje, de Hollandse smous. Rintje ging gezellig bij me zitten om vervolgens weer terug te lopen naar de eigenaresse. Daarna zijn we naar Petten gereden met de camper. Vandaar uit op de e-bike door de duinen naar St. Maartensvlotbrug en via Burgervlotbrug weer terug. In beide gevallen prachtige fietspaden door duinen zonder enig autoverkeer. Het gebied in de duinen ken ik van vroeger toen ik woonachtig en werkzaam was in de toenmalige gemeente Zijpe. Zelfs nog een groot aantal jaren raadslid geweest in die gemeente. Nu behoort alles tot Schagen. Het fietsen door de duinen en daarna door de Zijper polder was een genot. Het ontstane duingebied bij de Hondbossche zeewering is indrukwekkend mooi. En ook hier weer mooie brede fietspaden en vele afgangen naar het strand waarna je elke zandkorrel vrijwel voor jezelf hebt. Dus ook de kopfoto van mijn blog aangepast met de nieuwe duinen bij Petten.
In de loop van de middag naar Mats, mijn kleinzoon, die vier jaar werd. Het was een soort open huis. Mats zat volop met de vele Lego cadeaus te spelen. Hij is al in staat om zelfs de kleinste priegel stukjes op de juiste manier te monteren aan de hand van de handleiding. Het was er een gezellige boel. Ook Lotte, mijn kleindochter, was van de partij. Ze lachte weer volop. Natasja en Wino waren er ook zodat het een echt familiegebeuren was. Hieronder nog een video van het Mats feestje.

Geen opmerkingen: