Pagina's

maandag 16 november 2015

Te breed of te smal?

Het valt  niet mee om na zo’n weekend met schokkende gebeurtenissen in het gastland Frankrijk waar ik woon weer de draad op te pakken voor het toro bezoek 2schrijven van alledaags nieuws in mijn blog. Inmiddels zijn we zondag alsnog vertrokken naar Nederland. Via Rouen naar de Frans–Belgische grens bij de afslag voor Lille. Daar ‘s avonds in een kleine langzaam rijdende file de grens over. De met mitrailleur bewapende agent aan de grensovergang verzocht me mijn autoraampje open te doen. Vriendelijk attendeerde hij me erop dat een van mijn koplampen voor niet goed brandde. Deze tip komt goed uit want de Fiat Doblo staat voor een APK toro 216keuring gepland deze week. Afgelopen vrijdag kwamen Jan en Arienne ook nog een dag langs op Les Cotes. Jan had interesse om de oude ramen en kozijnen van mijn huis mee te nemen naar zijn camping in La Roche Canillac. Ook wilde hij de Toro reelmaster 216D meenemen. Een zeer zware grasmaaier die ik destijds van de vorige bewoner had overgenomen. Een maaier die ook met gemak 360 graden rondom zijn enige achterwiel kan draaien. Kortom een aanhangmasterpiece. Helaas niet geschikt voor mijn terrein. Het lag in de bedoeling om de Toro op de aanhanger te rijden die achter de lange camper van Jan en Arienne gekoppeld was. De aanhanger was extra uitgerust met twee oprijdplanken. Maar wat bleek. De Toro is 2.60 meter breed en de aanhanger was 2.50 meter smal. Kortom het dekseltje pastte niet op het potje. Ook het enkele achterwiel zou problematisch kunnen  zijn  omdat hier voor een extra op rijdplank nodig is. Derhalve staat de Toro nog in de hangar tot nader order. Maar er zijn veel ergere dingen in de wereld.

Geen opmerkingen: