Pagina's

vrijdag 20 november 2015

Voordeel weekje

Een weekje Nederland heeft als voordeel dat je in een korte tijd een groot aantal zaken kunt doen. Zo was daar een APK keuring van mijn Fiat Doblo. Ik ga nu weer terug met een goedgekeurde Doblo en een paar nieuwe banden. De oude banden kwamen nog wel door de keuring maar het was verstandiger om er maar meteen nieuwe om te gooien. Zo gezegd zo gedaan. Een bezoek aan Marjolijn was gezellig en vertrouwd. En ik kreeg daar al vast mijn verjaarsdag cadeau. Een mooie ouderwetse pick-up grammofoon speler gestoken in een nieuw rood jasje. Dus ook maar een doos gevuld met mijn oude LP’s die nog stonden in de Wilhelminalaan. hoezenLPs van Black Sabbath, Uriah Heep, Solution, Modern Jazz Quartet, Ben Webster, Mahavisna Orchestra, Bouewijn de Groot etc. Veel platen van Herman van Veen en Grammode Nederlandse bluesgroep Cuby and the Blizzards. Destijds was het ontwerp van de hoezen van LPs ook belangrijk. Men speculeerde al weken voor het markt komen van de LP hoe de hoes eruit zou zien. Ik kan nu weer ouderwets de krassen horen die op de LPs zitten. Ook zit op een van de hoezen nog kaarsvetspetters van de populaire gekleurde druipkaarsen van weleer. Nostalgie ten top. Het geeft ook een goed beeld waar ik destijds muzikaal gek op was. Nu is sommige van die muziek niet meer om aan te horen. En ik vraag me nu af waarom ik destijds bijvoorbeeld de muziek van Uriah Heep kocht. Zou mijn moeder dan toch gelijk gehad hebben dat het tering herrie was? En dat ik mijn zuur verdiende centjes met bloemen bezorgen beter ergens aan had kunnen besteden. Maar ja, had ik het niet gedaan dan had ik nou dat nostalgie gevoel niet gehad. 

1 opmerking:

Anoniem zei

Joop ik wil de Lp van Uriah Heep wel hebben . ik was fan maar heb geen LP. Wat zo grappig is dat de tijdsduur zo kort is. 20 min dan heb je het wel gehad. Het is en blijft leuk op deze manier muziek luisteren. Arienne