Pagina's

zondag 5 februari 2017

Verlies

Gisteren kreeg ik een kort berichtje waarin stond dat Jean-Marie, le Jean-Marie BucekTrappeur overleden was. Hij was 2 dagen geleden dood aangetroffen op de vloer van zijn caravan. Jean-Marie Bucek is een van de karakteristieke figuren uit mijn woongebied in Frankrijk. Hij woonde met een aantal honden als een soort moderne kluizenaar in een caravan niet ver mijn woonhuis. Ik kende hem ook van Cafe Pluche waar hij elke week een workshop gaf over het maken van pijl en boog en boogschieten. Hij had ook officiele toestemming om met pijl en boog te jagen. Jean-Marie wist ook heel veel over paddestoelen. Joosje is ook onder zijn supervisie op paddestoelen jacht geweest. Ik kwam Jean-Marie  regelmatig tegen op de weg naar St Severin. Hij vaak op zijn oude gammele fiets met een houten groentenkistje achterop onder de snelbinders. Zijn groene warme muts op en daaronder zijn wapperende haren. Jean-Marie sprak als een van de de weinige Fransen goed Engels waardoor communiceren voor mij een stuk makkelijker was. Hij verzorgde ook op zijn manier de Poolse avond bij Cafe Pluche met heerlijke gerechten en veel drank (Wodka). Want een biertje en borreltje lustte hij wel. We zullen hem missen deze vriendelijke opvallende persoonlijkheid.

1 opmerking:

Marthy zei

Jammer, zo'n verlies.