Pagina's

zondag 11 juni 2017

Hard werken

Het was voorspelbaar als je een paar weken wegblijft uit Pillac in de maaierzomerachtige periode. Het gras stond hier en daar wel drie kontjes hoog. Een gedeelte van het gras kon ik nog voorzichtig maaien met de motormaaier maar daarna werd het te hoog en liep de motormaaier vast. Dus over op het handwerk. Gelukkig ben ik tegenwoordig uitgerust met een professionele handmaaier die op accus werkt. Zwaar klusje en dus regelmatig een pauze nemen. Zo het was en is werk om uit te smeren over een aantal dagen. Maar gestaag zie je de vooruitzonnebloem in spegang. De bloementuin staat er prima bij. Dit keer heeft het bewaterings-systeem goed gewerkt. En er is nauwelijks onkruid gegroeid. Het resultaat van de noeste arbeid van Joosje over de afgelopen jaren. En tot mijn grote verrassing staan er zonnebloemen op de velden rondom Les Cotes. Dat komt mooi uit bij het Festival in augustus. Geeft een extra dimensie verwacht ik. Ook heb ik podiumgisteravond via mijn kontakten bij Cafe Pluche een adres gekregen waar ik een stevig podium kan huren. Een zwaar houten onderstel met daarop grote platen stevig hout van 3 x 1.5 m. Morgen op pad om het podium te reserveren. Op die manier kan er weer een puntje af van mijn lange festival aktielijst. In het juli nummer van Totem verschijnt er een pagina groot artikel over het festival inclusief een advertentie van een halve pagina. Totem is een tijdschrift waarin allerlei culturele aktiviteiten beschreven worden  dat met een oplage van 8000 exemplaren gratis in veel winkels hier in de regio ligt. Hopelijk krijgen we hierdoor extra spin-off in bezoekers aan het festival.

Geen opmerkingen: