Pagina's

donderdag 22 juni 2017

We gaan bio

Ook proberen we op het Festival de Musique Entrecote op 5 augustus op de bio-ecologisch verantwoorde tour te gaan. Via Biofutura in KoffiiebekerRotterdam heb ik serviesgoed (bekers, borden, lepels, vorken en messen) besteld dat gemaakt is van duurzame grondstoffen zoals mais en suikerriet. Verrassend hoe veel goed en stevig materiaal je al kunt krijgen voor een redelijke prijs. Inmiddels kan ik via Jasper zijn connecties nu ook beschikken over een geluidmengtafel en bijbehorende boxen. Op die manier zullen alle artiesten goed te horen zijn op het festival. En ook aan hun zichtbaarheid wordt gewerkt. Andre, mijn klusjesman gaat een podium bouwen op basis van houten pallets met daarover houten platen. Hoe ecologisch verantwoord zijn we bezig. Het podium dat ik aanvankelijk hoopte te huren bleek helaas achteraf al nodig te zijn op die dag. Zo vallen onzekere stukjes van de plintuzzel op tijd in elkaar. Inmiddels ook rood-wit lint gekocht om een gedeelte van het terrein af te zetten in combinatie met pillonnen. Ook moeten we het parkeren aan twee kanten op de weg voor Les Cotes zien te voorkomen. De grote vraag blijft natuurlijk hoeveel bezoekers komen er. Ik zelf reken op rond de 60 betalende bezoekers maar het zouden er ook zo maar 150-200 kunnen zijn. Dus lastig plannen als het gaat om het maken van voldoende kleine hapjes. Maar het lijkt me beter om niet teveel te maken. Want er geldt gewoon Op is op! De drankjes zijn minder een probleem omdat die in de loop der tijd wel opraken.

Geen opmerkingen: