Pagina's

zondag 25 juni 2017

Kermis

Het was kermis de afgelopen week in Schagen. Ik kreeg van Femke Lotte in draaimoleneen aantal leuke foto’s van het bezoek aan de kermis door mijn kleinkinderen Mats en Lotte met hun ouders. Ik begreep achteraf dat Lotte niet meer uit de draaimolen wilde. Meestal is het andersom. Maar deze jonge pittige dame heeft een eigen willetje. Ook heeft ze samen met haar grote broer Mats genoten in een van de autos in de draaimolen. Het plezier en de pret straalt er van af. Ook de kopfoto van mijn blog vind ik ontroerend mooi. Lotte, die  de kermis toch ook als tweejarige best wel een beetje eng vond, liep samen hand in hand met haar broer Mats. Ik kijk er nu al naar uit om ook met hun samen dit soort dingen te ondernemen zodra ik in Barsingerhorn ga wonen. De overdracht van het huis in Barsingerhorn is op 4 september gepland. Verder ben Mats en Lotte draaimolenik me al aan het verdiepen hoe ik het een en ander ingericht wil hebben. Ik vind een combi van milde grijstinten en wat gele accenten naast het wit wel een nieuwe spannende combinatie. Een boodschappen-lijst op de IKEA on-line winkel is al gemaakt. Overigens ben ik recent nog geweest bij IKEA voor de aanschaf van de laatste set van 35 zwarte Gunde stoelen voor het Festival de Musique Entrecote. Ook is er nog wat extra materiaal voor de versiering aangekomen. Kleine lampjes en een grote serie van lampions in verschillende kleurezwart stoelenn en afmetingen. Het zal er straks op het festival terrein zeer feestelijk uitzien. Tot slot had ik deze week mijn 2de terugkomdag van Keer Diabetes Om (KDO). Heel opmerkelijke positieve resultaten zijn bereikt bij een zeer groot aantal  deelnemers in gewichts-, taille en medicatie vermindering. Voor mijzelf is de taille hetzelfde gebleven ten opzichte van 2 maanden geleden. Maar de eerste vermindering van 6 cm was ook best wel heel veel. Mijn gewicht is toch nog een 1.5 kg gedaald. Glucose niveau blijft stabiel en zal nog weIMG_6482l wat zakken is de verwachting maar dat heeft tijd nodig. Verder heb ik door dit programma kunnen voorkomen om aan het insuline spuiten te moeten. Verder kan ik een medicijn laten staan. Dus ik ben dik tevreden. De clafoutis met bosvruchten gemaakt door enkele deelnemers van KDO smaakte daarom extra lekker.

1 opmerking:

Marthy zei

In meisjes zit altijd net wat meer pit als in jongens op die leeftijd. Leuk!