Pagina's

zondag 14 januari 2018

Aantallen

Recent heb ik de 100ste vriend gemaakt via Facebook.  Niet een prestatie om over naar huis te schrijven want als ik om me heen kijk zijn er heel veel mensen die enkele honderden vrienden hebben op Facebook.

IMG_0794Gisteren heb ik deelgenomen aan een workshop striptekenen. Paul Stoel uit Schagen geeft deze workshop regelmatig. Ik heb er een aantal handige tips gekregen die van pas komen bij mijn werk om karikaturen te maken voor een aanstaand animatie project. Daar zat ik als 69jarige tussen een achttal jonge kinderen en een enkele jonge moeders. Op gestructureerde wijze kregen we de eerste stappen in het maken van stripfiguren. Grappig hoe met eenvoudige vormen als snel heel veel emoties en soorten gezichten kunt laten ontstaan. En het motto was overdrijven mag (moet). En vandaag met de opgedane kennis fris aan de slag biIMG_0790j het animatie werk.

In de loop van de middag brak de zon door. Op naar het strand van Petten. Ofschoon ik veel autos geparkeerd zag staan was er slechts een handjevol mensen op het strand. Wel begrijpelijk want er stond een behoorlijk frisse wind. Het was dan ook verleidelijk om het standpaviljoen Zee & Zo met een bezoek te vereren. En daar liet ik me verleiden tot het nuttigen van thee met appelgebak.

Geen opmerkingen: