Pagina's

donderdag 4 januari 2018

Receptie

Nieuwjaar kenmerkt zich ook dat allerlei organisaties een nieuwsjaars receptie houden. Als ik zo de krant, internet en facebook bekijk dan krijg ik de indruk dat ik wel een week lang elke dag een receptie kan bezoeken. Ik weet niet of dat een goed begin is van 2018 als het gaat om matig te eten en te drinken. Voorlopig ben ik het nieuwe jaar maar goed begonnen om de formulieren voor SACEM in verband met Festival Musique Entrecote 2017 af te handelen. Met heel wat gezweet, gefoeter is het me gelukt. Aangenaam was het gesprek dat ik gisteren had met Sylvie van SACEM in LaRochelle. Ze sprak Engels en had alle barstbegrip voor het veel stomme administratieve werk. Ik kon haar alle gegevens toezenden en zij zou het verder afhandelen. Dus die klus zit er op.

Helaas constateerde ik vanochtend dat er in de ruit aan de achterkant van mijn huis een spontane barst zit. Niet zo fraai alhoewel ik de indruk heb dat hij niet helemaal door is. Dus hopelijk blijft de isolatie werking intact. Inmiddels heb ik ook het eerste overzicht van het gas en electraverbruik via de Eneco App binnen. Het blijft lastig om na te gaan of het verbruik hoog is of niet. Voor mij is de vloerverwarming beneden ook nieuw. Aangenaam maar geen idee of het veel (meer) energie vreet. Nog wel even gebeld of lager zetten van thermostaat zin heeft. Ik maak eruit op dat je het niet teveel lager moet zetten in verband met snelheid weer van opwarmen. Dus we gaan maar gewoon door op de ingezette weg.

Geen opmerkingen: