Pagina's

maandag 28 juni 2010

De kop is er af

De eerste volle reisdag zit er op. Gisteren via Kilpisjærvi naar Finland. Ik dacht slim t e zijn door zo snel mogelijk over te steken naar de Zweedse kant. Op zich een goed idee want de Zweedse kant is mooier om te rijden maar … als een bord waarop werk aan de weg werd weergegeven met wat opspattend grind. Over een lengte van 26 km. Maar alla naar Hollandse maatstaven zou dat dus wel mee vallen. Mooi niet de hele weg was een grote stenenbak waar je niet harder dan 20 km kon rijden en af en toe een beetje van de oude weg. Na deze ergernis werd ik na 1.5 km weer met het zelfde fenomeen opgezadeld voor ruim 20 km. He he toen was het over. O nee nog en keer. Dat werd me teveel en ik kon met een paar km terug rijden weer de Finse grens over. Veel ergernis en tijd verloren. Eindelijk kon ik de camper voor SONY DSC                     de nacht circa 20 km na Pello bij een aantal anderen campers parkeren. Tia nog even uit voor haar nacht plas en dan weer snel naar binnen. En dat dachten ook een paar muggen maar die waren geen lang leven in de camper beschoren. Rond middernacht konden Tia en ik aan de eerste campernacht beginnen.

De volgende ochtend om circa 08.00 wakker. Na een yoghurt en wat sap op pad richting Haparanda om boodschappen te doen. Reis verliep vlot en het begon steeds beter weer te worden. Hierna op een mooie parkeerplaats ons echte ontbijt. De rest van de reis verliep uitstekend.het blijft een mooie route. Ik had me ook voorgenomen om tijdig een plek op een SONY DSC                     camping te gaan. En zo vonden we er een op 20 km na Umeå mooi aan het  water. Dus ook even tijd voor een foto met Tia en mijn schaduw. Het Franse gas was op en de Noorse gasfles is ook niet al te vol meer. Dus wat zuinig aandoen. En nu eerst D&E koffie.Tia ligt al te slapen op de bank.

Geen opmerkingen: