Pagina's

zondag 27 juni 2010

We vertrekken

Afgelopen vrijdag was mijn laatste werkdag. Nogal hectisch. Veel zaken op een dag: twee vergaderingen, een interview met de IJmuider courant en een opening van de nieuwe expositie in de Nofima galerie waarvoor ik verantwoordelijk ben. Jan Roald is de kunstenaar die exposeert. Op video een korte impressie van opening en zijn werk.
Kamsjatka krab
Maar aan het eind van de dag een tevreden gevoel. Ik kan met een gerust hart op vakantie gaan. ‘s Avonds mezelf maar getrakteerd op een etentje in Fiske restaurant met een uitstekende Tørrfisk als hoofdmenu menu en goeie wijn. Voorgerecht Kamsjatka krab


Zaterdag de nodige zaken verzameld en alle zaken in mijn huis opgeruimd. Het schilderen van de buitenkant van mijn huis is ook bijna voltooid. Het ziet er weer ‘spik en span’ uit. Kosten effe wat maar dan heb ook wel iets.


DVD monty python Voor de vakantie heb ik ook alle afleveringen op 8 DVDs gekocht van Monty Python inclusief twee extra DVDs met hun films. Nu nog de DVD ‘Fish called Wanda’ kopen. Heerlijk materiaal om in de vakantie maanden af en toe is te bekijken. Inspirerende humor die nog steeds sterk is. Deze vakantie ga ik ook gebruiken om weer wat filmpjes te maken. Ik heb daarvoor wat meer video apparatuur meegenomen zoals mijn grote camera, green screen, Merlin steadicam en vest. Er is ruimte genoeg in camper. Verder dit jaar minimaal kleding mee.


De laatste camper handelingen zijn nu zondag verricht zoals bijvullen schoonwater tank en het ledigen van de toilet cassette. De koelkast is gevuld. En er is voldoende voer aan  boord voor Tia. Zij gaat me vanaf begin bijstaan in de rit naar Frankrijk. Globale plannen zijn eerst naar een ‘nieuwe’ camping Le Merou iets ten zuiden van Cahors. Daarna medio Juli terug naar Bordeaux regio voor camping Domaine Le Portrait. Dan komt ook Gunn Berit en later Herman. Eind Augustus ga ik nog bij Jan en Arienne langs. Ik breng ook nog een bezoekje aan Femke en Edgar die een week met vrienden in een huis zitten. Kortom allemaal leuke vooruitzichten. Maar nu ….. sleutel in kontakt en de camper in zijn eerste versnelling. We gaan. Dag Tromsø, dag vogels, dag bloemen en ….. dag regen.

1 opmerking:

Anoniem zei

J.B.
je laatste inspanningen in Tromso gelezen,Je bent nu al vele kilometers afgezakt naar het zuiden.
Vast mooi weer onderweg,heel europa is goed,behalve in midden en zuid Frankrijk,maar zover ben je nog niet.
;k hoop,dat je een geweldige reis kunt maken.
Geniet vav al het moois dat de natuur ons biedt
Heel goeie vacantie,je toegewenst door een trouwe fan.
as ever Neel