Pagina's

dinsdag 29 juni 2010

We zijn over de helft

Na een redelijke nachtrust ben ik rond 09.00 vertrokken. De cruise control heeft zijn diensten vandaag weer eens bewezen. Groet stukken in Zweden kun je rond de 100 km/uur met de camper rijden. Wegdek is van perfecte kwaliteit en het afwisselende twee en dan weer een baans weg met vangrail er tussen is ideaal. Geen geraas en erg veilig. En zo sloken de km weg. Elke twee een uur een stop. Tia heeft al aardig door dat ze na een stop weer haar kooitje in moet. Ze maakt wat ontwijkende bewegingen maar eenmaal erin gaat het goed. Maar ze slaapt niet. Dus ze is aan het eind van de dag erg vermoeid. Het ligt in de bedoeling om aanstaande donderdag bij Jan en Arienne een BBQ te houden. Net als vorig jaar maar nu aan het begin van de vakantie periode. Iedereen komt weer opdraven. En het weer is fantastisch in Nederland. Nu het weer hier in Zweden van ook erg mooi en warm. Ik denk wel rond de 25C. Helaas is het me vandaag niet gelukt een Macdonalds te vinden met Wifi. Dus morgen maar weer proberen. Ik schrok wel toen mijn scherm van mijn laptop allemaal rechte strepen trok. Ook na opnieuw opstarten. Bij derde keer as het weer goed. Ik hoop wel dat mijn laptop (scherm) het volhoud want ik heb hem nodig voor o.a. blog en video editing

Rond 18.30 naderde ik Stockholm en dat leidde uiteraard tot een langzaam rijdende file. Oorzaak een vrachtwagen met pech stond een beetje op een rijstrook vanwege pech. Toen Stockholm eenmaal genomen was ging het weer vlot verder. Zo’n 20 km voor Norkoping weer diesel bijgevuld en even verder op een mooie parkeer plek gevonden. Heerlijk rustig met een aantal andere camperaars waaronder een Frans stel. Die bivakkeren in een verbouwde bus. Ze waren weer op terugweg naar Limoges waar ze wonen. Na een praatje ben ik met Tia in de camper gaan zitten om een bakkie thee te lurken. En Tia maakte achtergrond geluiden door wat kleine scheetjes te laten en daarbij onschuldig kijken. Ja ja. Zo sluiten we deze dag af. We zijn over de helft.

Geen opmerkingen: