Pagina's

zondag 30 december 2012

Ingetekend

De eerste dag op Les Cotes zit er op.  Gisterenavond mezelf getrakteerd op een etentje bij La Taverne in Aubeterre. Heerlijke piri-piri garnalen als voorgerecht genomen. Hoofdgerecht Maigret de Canard. Heerlijk bereid met binnenin een smakelijk mengsel van kruiden. Daarbij wat gekookte aardappelblokjes en verse groenten gebakken. Ik heb ook ingetekend voor het oudjaars diner. Het bestaat uit een avondvullend etentje met acht (kleine) gangen. Verder vertelde Carmen, eigenaresse van La Taverne dat stoelener vuurwerk is (uiteraard buiten :)). Voorlopig was de benedenzaal volledig bezet. Ik ben reuze benieuwd hoe het zal zijn.
De temperatuur in Pillac is redelijk. Overdag schijnt af en toe de zon. Ik ben even in mijn nieuwe stoelen gaan zitten. Ofschoon je de stoelen ook buiten kunt gebruiken gaan ze zodra ik de sleutel heb naar de video studio. Het was best uit te houden in de zon. Verder wat huishoudelijke klusjes gedaan in camper. Badkamer is weer spic en span. En wat meegebrachte spullen voorlopig in zagende Bergerie gezet zodat er wat meer leef-beweeg ruimte is in de camper. In de loop van de middag ben ik een rondje met de Doblo gaan rijden. Het is nu ook hier behoorlijk kaal. Ik zie nu ook ineens meer huizen staan door het ontbreken van blad aan de bomen. Ook in deze periode van het jaar is het een schitterend gebied.
handtekeningEenmaal terug op Les Cotes heb ik ook even de nieuwe zaagbok geprobeerd. Een lange houtbalk werd met de handzaag in drie stukken gezaagd. Kostte uiteraard enige inspanning maar het ging perfect. De bok is ook uniek omdat hij een ‘handtekening’ heeft van de maakster. Een vogeltje met een rood lijf en bladgoud. Straks ga ik mijn eigen diner bereiden. Kabeljauw, haricots vert en wat rijst. Glas water :) en wat muziek van Herman van Veen erbij. Ik heb de top 100 van hem gekocht via iTunes. Misschien ga ik vanavond maar een van de D&D videootjes kijken. Ik heb de hele DVD serie van Stan Laurel and Oliver Hardy films gekocht. Nog steeds grappig zalfs na meer dan 50 jaar. Misschien vinden ze mij ook nog grappig 50 jaar later. Alhoewel wie zou dat moeten  zijn?

2 opmerkingen:

Wim en Tineke Ellenbroek zei

Joop, gelukkig 2013 van ons en we hopen dat je snel de sleutel hebt "opgeduikeld"!

Anoniem zei

Zo,J.B.we zijn beland in 2013.Tuurlijk allereerst m'n beste wensen!Dat je je dromen als pensionado Kunt gaan invullen,hoop ik.De 10-daagse veldtocht voor huisvrouwen zit er weer op{het viel voor mij wel mee gelukkig}Inmiddels de kerstversieringen weer in de mottenballen gedaan,de dennennaalden opgezogen.Tijd voor de e-mails !!Plesant,dat je je huis weer binnen kunt.En nu maar warm stoken.Je blogs gelezen.Klinkt allemaal goed.Ik heb ook prettige dagen beleefd,met Marjolijn op stap geweest naar R"dam en Ap"dam,ik bof met zo"n dochter.Ik denk aan jou,als wel ""aardig"nu al.Groet,Neel.