Pagina's

donderdag 16 mei 2013

Bezoek aan Jan

Eergisteren vertrok ik van Pillac naar Roche la Canillac Het eerste stuk door de binnenlanden en daarna in buurt van Perigeux de autoroute op tot aan Brive. Dan nog een stukje wederom door de binnenlanden. Ook de Correze is een mooi bosrijk gebied en zowaar de zon brak door. Na het schallen van de bekend roepie, roepie en polifenario kreten door het dal  werd ik verwelkomd dor Jan en Dona de hond. Frans, Eric, Margot en campers bij janHarry zaten nog aan de lunch. Ik kon nog een lekker staartje van de lunch meepikken. En daarna naar buiten in de zon. Op het terrein stonden nu de drie campers in slagorde opgesteld. En het lukte om de eerste Windy stoel, die Jan voor mij uit Nederland had meegenomen, in mijn camper via de voordeur binnen te krijgen. Dus uiteindlijk kunnen de twee stoelen en het voetenbankje vervoerd naar hun eindbestemming. Na wat gekeuvel in de middag zorgde Eric, de ijsmaker, voor de macaroni maaltijd. Ik had fromage blanc en wat andere toetjes meegenomen voor het dessert. Inmiddels had Jan het kampvuur opgestookt. Spoedig zou na het eten het accordeon live concert van Frans B aanvangen. Ik had gelukkig op de zwarte markt nog een kaartje op de kop kunnen tikken. Jan had me al gezegd dat het concert 15 minuten na de opening van de loketten uitverkocht was. Ofschoon ik nu 4 maal de normale prijs heb betaald was het dubbel en dwars waard. Er werd zelfs meegefloten en geneuried op de accordeon klanken van My Bonny is over the ocean en Aan de Amsterdamse grachten. Althans dat waren de nummers die ik kon herkennen. Frans B speelde onvermoeibaar door. Uiteindelijk ging alles in rook op zoals uit bijgaand videootje blijkt. Geniet ervan.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

J.B.je bent een gezellige schtijver en zo áanschouwelijk,ik zie het gebeuren.Plesant,dat de stoelen van de Correze naar Pillac konden worden vervoerd en de plaats van bestemming hebben bereikt.Nu effe lekker zitte!Het is hier momenteel bar slecht weer,10 gr.en de kachel op 20 en zo grauw,brr.Met Pinksteren wordt beter beloofd,dan ga ik met de ""meiden""een dagje Wellness doen,leuk vooruitzicht Voor jou ook goed week-end,groet,je trouwe volgster Nelemarie.

Jurgen zei

Heimwee naar LRC! En wat zal de accordeon mooi door het dal geklonken hebben.......