Pagina's

woensdag 8 mei 2013

Multitalent in Montignac le Coq

Vandaag is het een nationale feestdag in Frankrijk. Het is al enige tijd geleden aangekondigd in de omliggende dorpen dat er vandaag een rommelmarkt (vide grenier) is in Montignac le Coq met ook een tentoonstelling van oude auto’s en tractoren. Dus zo’n buitenkansje moet je niet laten ontgaan. Toen ik vanmorgen brood haalde in St. Severin was het dorp, dat ik vanaf mijn veranda kan zien liggen al aan een  kant afgesloten voor het verkeer. Kortom het beloofde spektakel te worden! Dus na ontbijt zijn Natasja, Wino en ik er heen gegaan. We konden al vanaf de veranda zien dat er de nodige autos van bezoekers geparkeerd waren. En ja hoor het was een levendigheid van jewelste in het dorp. Alle andere 364 dagen van het jaar kan je een kanon afschieten zonder iemand te raken. En er stonden inderdaad een aantal leuke opgepoetste oude karretjes. Verder de rommel van verschillende zolders uitgestald. Een Fransman probeerde een drumstel te Joop T shirt kadoslijten en gaf voor mij een extra drumsolo. Daarna nog wat klanken op een gitaar. Aan het eind van ons bezoek speelde hij nog drie noten op een blokfluit. Kortom een multi talent. Hij vond het allemaal zo fantastisch dat ik zijn optreden filmde dat ik van hem een oranje T-shirt kado kreeg. Kortom weer wat overgehouden aan het bezoek. Een attraktie was verder het vangen van forel uit een zwembad met een hengel. Geen kunst aan want de dieren waren waarschijnlijk zeer hongerig. Een dergelijke attraktie zou in Nederland meteen door de dierenbescherming overvallen worden. Maar in Frankrijk kan dat allemaal. Verder was het leuk om vanaf de rommelmarkt heel in de verte Les Cotes te kunnen zien liggen. Rondom de biertent was het al erg druk rond het middaguur. Hieronder een videootje met een impressie inclusief het muzikale multitalent.

Geen opmerkingen: