Pagina's

dinsdag 5 november 2013

Laatste acties

Vandaag doe ik wat laatste acties hier in Pillac zodat ik morgenochtend richting Nederland kan rijden. Mijn e-bike staat inmiddels achter in de Fiat Doblo. Mijn koffers gevuld met kleren en elektronica spullen. De luiken van de Bergerie en de garage deur zijn dicht gedaan. Het huis is aan kant. Helaas ontving ik gisteren het teleurstellende bericht dat de renovatie van de vakantie woning in Hekendorp waar ik zou gaan verblijven niet op open ruimtetijd gereed is. De eigenaar heeft zich verkeken op installatie keuken en verwarming. Dat was ff slikken. Wanneer de renovatie dan wel gereed zou zijn was dermate ongewis dat ik mijn keuze nu op een ander huis heb laten vallen. Het betreft het atelier La Luna van kunstenares Tineke Maatje in Berkenwoude. Normaliter gebruikt ze deze ruimte als B&B en als atelier voor workshops maar ik mag het huren. Bed verkleindHet is een grote ruimte met keuken, woongedeelte en slaap gedeelte. Verder aparte badkamer. Er hangt uiteraard werk van de kunstenares aan de muur. Het geheel maakt een gezellige indruk. Ook nog een houtkachel. La Luna staat apart van het woonhuis in het landelijk gebied en is een voormalige stal geweest. Nu helemaal verbouwd en ook uitgerust met vloerverwarming. Dus de voeten hoeven niet op het koude zeil :). Op dit moment ontbreekt er in La Luna nog een wifi maar daar wordt aan gewerkt. Belangrijk hetgeen ook gisteren weer eens bleek. Vanaf het middag uur was het internet van Orange er weer eens af. Het was onmogelijk om met de helpdesk van Orange in contact te komen. Het irritante muziekdeuntje van de hulplijn bleef nog lang hangen in mijn hoofd. Het bleek echter een grote storing te zijn. Ik kon mijn boodschappen in SPAR van St Severin niet betalen met de plastic fantastic cards. Dus  mijn portemonnee op zijn kop om alle muntjes te verzamelen. Uiteraard was geld tappen ook niet mogelijk. Gelukkig was het probleem na een paar uurtjes opgelost.

1 opmerking:

Marthy zei

Je komt steeds dichterbij te wonen, Joop