Pagina's

zaterdag 26 april 2014

Lawaai

Vanmorgen al vroeg uit de veren. De Oranje en Buurtvereniging van de Beijerscheweg had aangekondigd weer een lawaai optocht te houden. Men CIMG1538herhaalde het succes van vorig jaar. Men schreef dat alles wat wielen heeft weer mee mocht doen. Men nodigde dan ook uit groot en klein uit om met de  de trekker, skelter, quad, scooter, fiets, vrachtwagen, grasmaaier, motor en shovel om 07.45!! aanwezig te zijn bij het electriciteitshuisje aan de Beijerscheweg. En dat was niet aan dovemansoren gezegd. De opkomst was voor zo’n buurtschap geweldig. Dus daar stond ik met mijn e-bike en video camera. Op het landje kwam inderdaad groot en klein aan met versierde voertuigen en daarachter blikken, olievaten, metalen afwasbakken die voor herrie zorgde op de weg. Zelfs versierde kano’s deden mee in de wetering tussnen de smale en brede kant van de Beijerscheweg. Rond een of acht ging het bonte tompoucegezelschap onder aanvoering van de oppertrekker op pad door de buurt. Veel buurtbewoners stonden te kijken. Het was een feestelijk gezicht en iedereen vermaakte zich best. Aan het eind van de tocht kon men in het ijsclub gebouw koffie en een oranje tompouche krijgen. En dat smaakte prima. Daarna werd het weer rustig. En dat vonden de broedende weide en watervogels ook wel weer van fijn in dit stilte gebied. Geniet van de bonte herrie in onderstaand videootje.

1 opmerking:

Marthy zei

Leuk hè, Joop, zo'n lawaaioptocht. We hebben hem ook ieder jaar in Stolwijk. Je filmpje is geweldig.
De tekens die ik in moet voeren om te bewijzen dat ik geen robot ben vind ik een ramp.