Pagina's

zaterdag 12 april 2014

Workshop

Gisteren was het dan zover. Mijn deelname aan de workshop videomapping van het Resolume team. Met een nieuwe OV-chip kaart op Joop workshopfinalzak met de trein en tram van Gouda naar Scheveningen. Ik was er ruim een uur voor de aanvang. In totaal 8 deelnemers uit Nederland, Japan, Frankrijk, India en Noorwegen. In een gemoedelijke sfeer werden de belangrijkste punten van het onderdeel videomapping toegelicht. Gelukkig had ik me al eens door vele facetten van het software programma heen geworsteld. Dat kwam nu van pas. Uiteraard heb ik het nodige opgestoken. Na een smakelijke lunch in de praktijk aan de slag.  Uiteraard kwam Joop tramdaarbij het projecteren van verschillende videoclips op de vlakken van verschillende gestapelde kubussen aan de orde. Verder leuke kontakten opgedaan. Daar pik ik waarschijnlijk nog het meeste van op. Twee jonge multimedia kunstenaars behorende bij Circusfamily hadden een groot aantal grafische clips gemaakt met Adobe After Effects. Ik krijg hopelijk een clip van ze om te zien hoe ze die gemaakt hebben. Als inspiratie bron voor mijn eigen clips. Eind van de middag weer terug met tram en trein. Ik moest nog even in het zonnetje wachten op de tram. Dus maar maar vastgelegd. Al met al een nuttige en leerzame dag.

Geen opmerkingen: