Pagina's

dinsdag 1 april 2014

Machtsovername

Berichtte ik enkele blogs hiervoor over de tamme Franse gemeenteraadsverkiezingen. Maar nu blijkt dat in Pillac in alle stilte een Verkiezingmachtsovername heeft plaatsgevonden las ik in de Charente Libre van vandaag. We hebben een nieuw gekozen burgemeester François Monget. Maar ik lees in het bericht dat deze verandering voorzien was. Dus zo spannend nieuws is het dus ook weer niet. Hij volgt Gérard Galluret op. De nieuwe burgemeester wordt bijgestaan door twee hulpjes Philippe Brunet en Denis Audoin. Ik hoop ze tezijnertijd nog eens de hand te schudden. In het nabijgelegen Saint Severin is alles bij het oude gebleven althans voor wat de burgemeester betreft. Alain Rivière heeft zijn stoel hervonden zoals ik het maar letterlijk ff vertaal. Geeft een gerust gevoel dat Pillac weer wiedenbestuurbaar is de komende jaren.

Inmiddels probeer ik wat onkruid te wieden in de wilde bloementuin en tussen de struiken die er gedeeltelijk omheen staan. Ik weet dat sommige mensen er dol op zijn om in een tuin te werken. Ik heb daar bewondering en waardering voor. Maar het is niet echt mijn ding. Maar er moet toch wat gebeuren. Maar grasmaaien met een motormaaier ja dat is mijn ding.

1 opmerking:

Marthy zei

Ja, ik vind het werken in de tuin heerlijk, maar dat wist je al omdat je mijn blog leest. Zelfs wieden vind ik leuk werk, ongelooflijk voor jou denk ik.