Pagina's

zaterdag 7 juni 2014

Dit is de man

Afgelopen woensdag was ik op bezoek bij Paul Ooms in Ars les Favets. Ook dit tweede bezoek was weer erg gezellig (zie foto). Ik had nog wat  Paul en Joop 2014 oude foto's gemaakt tijdens het feestje van mijn promotie meegenomen. Onwillekeurig moest ik afgelopen woensdag denken aan de bekende reclame van Amstel pils ‘Dit is de man, dit is zijn bier’ (1967). Deze slogan was bedacht door copywriter Gregor Frenkel Frank werkzaam bij reclamebureau Prad. Hij had zich laten inspireren door een Amerikaanse campagne voor overhemdenmerk Van Heusen (“This is the man, this is his shirt”). Niet dat Amstel het favoriete biermerk is voor Paul. Maar hij heeft wel een passie voor wielrennen. Tijdens onze gezamenlijk promotie onderzoeks periode gingen we wel eens samen elk op onze eigen racefiets erop uit. Favoriet over de West-Friese dijk en door de duinen bij Schoorl. Zijn liefde voor actief wielrennen is gebleven. Hij zet zelfs zijn eigen racefietsen in elkaar. Verder trapt hij nog regelmatig de nodige kilometers weg inclusief de soms behoorlijke steile klimmetjes. Ik mocht nu zijn nieuwste aanwinst bekijken en filmen. Een echte Kuota. Ik heb wat materiaal van mijn video opnamen gebruikt voor een filmpje geïnspireerd op de Amstel pils reclame.

2 opmerkingen:

Marthy zei

Leuk filmpje, Joop. Jammer dat Paul niet wat dichterbij woont, zou hij met Mart kunnen fietsen.

Anoniem zei

J.B.na de man met de fiets is het stil,ik vraag me af,hoe is het met de man op Les Cotes?De Pinksterdagen goed doorgekomen?Nog activiteiten ondernomen?Ook last gehad van extreem weer?Hier zijn we nu in mooi zomerweer beland.De krant maakt zich druk:Nederland het grootste belasting-paradijs ter wereld!En de miljoenen-bijdrage van ons belasting-geld aan de NAVO zijn in een zwart gat gevallen,zoek dus.We blijven bezig.Met mij gaat het goed,genietend van m'n mooie tuin.Joop,tot horens,Neel.