Pagina's

zaterdag 14 juni 2014

Lekker stel

Gisteren avond begon dan het voetbal spektakel voor Nederland. Huis les cotes oranje huisVoetballen zegt me niet zoveel maar met dit soort gebeurtenissen gaat toch het hup Holland hup gevoel opspelen. Dus nog maar ff snel de  voorkant van mijn huis  Les Cotes in de oranje verf gezet met wat graffiti spuitbussen. En om de match te kunnen bekijken moest ik naar Aubeterre omdat ik zelf geen TV kan ontvangen. De eigenaresse van de La Brajoop oranjesserie begroette me al vrolijk  en kon uiteraard niet nalaten om een positieve opmerking te maken over mijn Oranje outfit. Ik kon nu eindelijk met goed fatsoen de oranje polo aandoen die ik vorige jaar op de rommelmarkt in Montignac le Coq cadeau kreeg. Verder mijn Ray-Ban zonnebril met een oranje accentje en mijn oranje Nike schoenen (niet zichtbaar op de foto). Na de maaltijd in de lounge op eerste etage van La Brasserie de match op groot scherm bekeken met acht andere Engelse voetbal supporters. Wat een overwinning. Mijn Spaanse collega zond me een WahtsApp met de tekst ‘Fffff la roja will come back home soon….’ . Tja het deed goed als revanche op de tachtig Koffie plusjarige oorlog :). Vanochtend kon ik de verleiding niet weerstaan om bij de bakker  in St. Severin een tartelette framboise te kopen. Die klank al in het Frans is mooi. Het gebakje zag er niet alleen fraai uit maar het smaakte ook nog eens prima in combinatie met een nespresso. Een lekker stel. En vandaag is het ook een feestdag want Arienne is jarig. Ik kan er helaas niet bij aanwezig zijn. Maar Marjolijn zal haar namens mij een bloemetje geven. Niet alleen voor haar maar ook voor Jan omdat die recent te horen heeft gekregen dat hij dit jaar de camping beheerder mag zijn in La Roche Canillac waar zij hun tweede huis hebben staan. Eindelijk gaat de eerste fase van zijn droomwens in vervulling.SONY DSC

Geen opmerkingen: