Pagina's

zaterdag 2 augustus 2014

Atypisch

Afwijkend van het gemiddelde is de definitie van atypisch. En vandaag werd  het eerste atypische festival gehouden op het landgoed van het kasteel de la Mercerie. Atypisch afficheOm precies te zijn het Festival Liaisons Atypiques. Ik las pas vanochtend in de krant over het festival. De hele dag en avond zouden er optredens zijn. Overdag gratis en vanavond drie concerten voor tien euro. Dus snel mijn camera gepakt en Tia als bewaker van les Cotes achtergelaten. Het kasteel heb ik al eens eerder uitvoerig beschreven in mijn blog. Een groep jonge enthousiaste kunstenaars organiseerde dit festival in samenwerking met de vrijwilligers van het kasteel. Gedurende de dag brocante in het kasteel park en op verschillende plekken optredens van muzikanten of artiesten. Ik was verbaasd hoe het kasteel op die manier e en ander weer vitale uitstraling kreeg. Zeer veel bezoekers hadden hun auto op een groot parkeerterrein gezet. In de buurt van het kasteel was een uitgebreid café ingericht. In het park speelplekken voor kinderen en ook wat fauteuils om te zitten. Ik werd al meteen verwelkomd door een optreden van de funk fanfare band Le Gros Tube uit Parijs. Hun optreden paste Le Gros Tubeprecies bij de omgeving en het publiek in het buiten café genoten ervan. Inmiddels veranderde de blauwe lucht met wat wolken in een grijze massa. En ja hoor toen een artiest zijn act wilde gaan uitvoeren sloeg eerst de stop door van zijn  versterker en daarna begon het van zachtjes tot zeer hard te regenen. Het publiek schuilde massaal in de tent waar de vrijwilligers continue het water van het dak afduwden. De artiest ging gewoon door nu binnen in de tent. Het vermaak was er niet minder om. Eenmaal droog ben ik weer huiswaarts gegaan. Mogelijk vanavond nog terug voor de muziek concerten maar dan moet het weer wel bijdraaien. Het komt nog steeds met bakken uit de hemel. Jullie kunnen in ieder geval van de grote tuba funk fanfare genieten door naar het videootje te kijken.

1 opmerking:

Anoniem zei

J.B.coole car als mailhoofd!Symbool voor al je gasten,die per car naar je toekomen komende weken?Bij mij de regenpijp ontstopt,de goot schoongemaakt,de stoep weer hersteld na de "zondvloed"Nu gaat de vaccantie-koffer weer in beeld komenleuk.Een plezierige familie-reunie[wel met mooi weer]toegewenst,Groet voor jullie allen,Neel.