Pagina's

vrijdag 22 augustus 2014

We noemen haar Joris

Joris kooiAfgelopen woensdag ochtend werd ik ‘s morgens wakker en hoorde af en  toe wat gemiauw. Uit het raam kijkend van mijn slaapkamer zag ik aan de voorkant niets. Ook op de veranda kon ik niets ontdekken. Na enige tijd zag ik een zeer klein katje wat rondhuppelen op de zwembadvlonder. Het was een handjevol leven dat ik makkelijk kon oppakken. Nu een paar dagen later zijn Josje, Jurgen en iJoris en tennisbalk met het beestje naar de dierenarts in Riberac gegaan.  Gelukkig konden we terecht want het zijn drukke tijden aldaar. Inmiddels hadden we het katje de naam Joris gegeven en huist Joris in de reiskooi van Tia geplaatst in de keuken van de Bergerie of loopt ze vrij rond in die ruimte of Joris en hangmatbuiten. Ze viel aan op de aangeboden kabeljauw met lauw water. Kennelijk was ze uitgehongerd. De dierenarts vertelde ons dat  het katje van vrouwelijk geslacht is. Maar we handhaven de naam Joris. Verder schatte de dierenarts in dat ze 5-6 weken geleden geboren is. Ze is ook niet afkomstig uit een wilde kattennest. Mogelijk door iemand bij ons in de tuin gezet. Het is uiteraard sIn Doblochetig om te zien hoe Joris de grote wereld rondom haar heen ontdekt. Ook Tia vindt het allemaal spannend. Ik moet  haar wel aan de lijn houden omdat ze te gretig is om Joris van dichtbij te bekijken en te besnuffelen. De bijgaande foto's en video geven een indruk wat mijn gasten van deze week (Jurgen en Josje) en mij bezighoudt.

Geen opmerkingen: