Pagina's

vrijdag 12 september 2014

Inspirerende activiteiten

Vanochtend naar de stad in Gouda geweest.Toevalligerwijs had ik bij Hans Anders in Alphen van de week een nieuw bril model gezien dat behoorlijk lijkt op mijn favoriete gebroken montuur van enige tijd geleden. Dus met die inspiratie in het achterhoofd ben ik naar de H.A zaak in Gouda gegaan. Helaas hadden zij het model niet op voorraad. Ze zullen het model bestellen en als ik in Oktober weer in Nederland ben kan ik zien hoe het staat. Ik ben benieuwd. In Gouda centrum bevindt zich ook nog de oudste  sigarenzaak van Nederland. In een van de etalages stonden verschillende dozen met sigaren. Ik raakte geïnspireerd en had bijna de neiging om een doos te kopen als een soort souvenir. Je ziet zelden nog zulke mooie kistjes met sigaren. Maar gezien het reclame bord in de ander etalage (zie foto) vond ik deze inspirerende activiteit niet echt aantrekkelijk. Roken is dodelijkEenmaal terug aan de Beijerscheweg in Stolwijk kwam de volgende inspiratie naar boven borrelen. De appelboom zit vol met goudrenetten. Echt barstensvol. Joosje had op het internet gevonden dat het nu de tijd is om deze appels te plukken. Voordat ze niet te ver van de boom op de grond vallen en daardoor beurs worden. Sophie, vriendin van Joosje was opgetrommeld om mee te helpen. En daar gingen de twee dappere dames aan de slag. Met een tasje om de nek om de hoger hangende appels staande op een trap te plukken. In korte tijd hadden ze een groot aantal dozen gevuld. Joosje en Sophie Deze appels zullen weer leiden tot een nieuwe inspiratie. Het maken van appelmoes. En zo glijden we met een paar prachtige nazomer dagen langzaam richting najaar. Hieronder nog een video impressie van het plukken van de goudrenetten.

Geen opmerkingen: