Pagina's

woensdag 24 september 2014

Kijk eens wat vaker in je brievenbus.

Omdat ik nauwelijks post op Les Cotes krijg is het kijken in mijn brievenbus eerder een zeldzaamheid dan een dagelijkse gewoonte. Maar als ik in bekeuring Nederland ben geweest en weer terug ben dan breekt zo’n feestelijk brievenbus moment aan. En ja hoor daar lag een dikke enveloppe. En het is me gelukt om voor de tweede keer een bekeuring in Frankrijk op te lopen. De ‘’misdaad’’ die je begaan hebt en op welke wijze je die kunt afkopen wordt uitgelegd op drie verschillend gekleurde A4tjes. Zoals altijd ingewikkeld gedoe maar de betaling is simpel. Ga naar een website, vul nummer overtreding in en betaal met je betaalkaart. Hou je wel aan de termijn want de verhogingen zijn niet mis in Frankrijk. Gelukkig had ik maar 5 km te hard gereden dus het bedrag van 45 euro viel nog wel mee. Maar het blijft zonde geld. Ook vandaag is het weer heerlijk zonnig en zacht weer. Joosje heeft zelfs nog een duik genomen in het zwembad nadat ze hard had gewerkt in de bloementuin. Inmiddels heb ik tankje ‘’Hivernage’’ gekocht om straks het zwembad winterklaar te maken.Verder nog wat boodschappen gedaan in Gramme Vert. Een tuinwinkel waar je uitstekend kunt slagen.  Ook voor Joosje nog een paar in de Charente gemaakte sloffen aangeschaft. Ik had ook al een paar van deze ‘’Rondinaud’’ sloffen. Dus het sloffenpaar is klaar voor de aanstaande herfst. sloffenpaar Buiten op de veranda liggen de blokken hout van een spar die deze zomer zijn opgestapeld door Marjolijn. Nu staat er ook nog een grote doos met dennenappels geraapt op de camping in Carcans Plage bij om op te stoken. En de combinatie fikt goed weet ik uit ervaring. Verder vandaag wat extra mooie wijnen ingeslagen. Dus een glaasje bij de open haard is ook mogelijk.

1 opmerking:

Marthy zei

Ja hoor Joop, ook wij een bekeuring met al die paperassen. We worden als Nederlanders nu ook bekeurd. Ook wij zijn gek op de GammVert, fijne winkels waar je van alles kunt vinden.