Pagina's

vrijdag 3 oktober 2014

Oogst

Vandaag sluiten we de afgelopen periode van drie weken Frankrijk af. Ofschoon het nog super zonnig is heb ik het zwembad aan het begin van Zwembad zeil de middag in zijn winterslaap gebracht. Het grote blauwe afdekzeil werd moeiteloos  over het water getrokken. De ochtend werd besteed aan een gezellig bezoek aan de markt van Riberac. In de zomer altijd erg druk en nu wel wat kleiner van omvang maar nog steeds gezellig. Op het terras van Café du Palais een bakkie gedaan in gezelschap van ‘’vrienden’’ van het Café Associatief. Gisterenavond hebben we vergadering van deze club bijgewoond. Hele lange discussies over namen als Café associatif versus Café citoyen. Over waarden en hoe met elkaar om te gaan. Allemaal heel erg democratisch maar misschien iets te ver doorschietend wat mij betreft. Het is dan wel grappig dat men na een vergadering van half zeven tot half tien nog met elkaar aan een broodmaaltijd begint. We hebben die overigens overgeslagen. Maar het blijft bovenal een groep van hele vriendelijke cultuur minnende mensen. Ik zit in ieder geval door mijn twee korte video’s over het Café Associatif  meteen in een werkgroepje die zich bezig gaat houden met in- en externe communicatie. Men liet wel blijken dat men erg blij is met ons lidmaatschap. Een ‘’bonne pêche’’ noemde een  van de deelnemers onze deelname. oogstJoosje heeft haar ‘’oogst’’ verzameld om meNotenkrakere te nemen naar Nederland. Geplukte walnoten, eigen gemaakte jam van vijgen van Les Cotes, nog wat  appels uit de boom van Les Cotes en wat heerlijke wijnen. Ik kreeg ook nog van Joosje een leuke houten walnootkraker in de vorm van een paddenstoel. Morgenochtend vertrekken we de Fiat Doblo, die voor een APK keuring op moet, naar Nederland. Vanavond ter afsluiting van deze oogstperiode nog lekker uiteten in La Taverne. De afgelopen periode hier in Frankrijk was in alle opzichten letterlijk en figuurlijk een heerlijke oogsttijd. Ik voel me hier thuis maar uiteraard is het ook fijn om naar Nederland te gaan om daar ‘’iedereen’’ weer eens te zien. Zo geniet ik van twee kanten in het leven.

1 opmerking:

Marthy zei

Bofferds zijn we, Joop, dat we dat kunnen doen.