Pagina's

woensdag 26 november 2014

Ondergedompeld

De afgelopen dagen ben ik ondergedompeld door mijn zelfstudie in het maken van 3D animaties. Het Cinema 4D software pakket ondergebracht in Adobe After Effects Creative Cloud is een ontzettend uitdagend programma. De ene oh na de andere ah kreet als verbazing rolden uit mijn mond over de mogelijkheden. Er zijn ontzettend veel tutorials op Youtube te vinden over dit Cinema 4D pakket. En dan te bedenken dat ik de Lite versie heb. Lekkerbekkend kijk ik naar de nog grotere Studio versie. Maar daar hangt ook een behoorlijk stevig prijskaartje aan. Maar met de Lite versie kan ik me al behoorlijk mee vermaken. Het werken op twee monitor schermen is ook voor dit programma nodig.Twee schermenAl doende bezig moet ik ook oppassen dat ik niet teveel van alles en te ingewikkeld wil. Maar er zijn ook vele inspirerende voorbeelden van animaties die in video mapping worden gebruikt. Ik vind het werk van de Japanse kunstenaar Masuro Azaki erg mooi en indrukwekkend. Ook door het gebruik van aparte muziek. De ‘’chair’’ is fraai stukje animatie en video mapping van deze kunstenaar. Klik hier om deze stoel video te kijken op Youtube. Maar er is veel meer werk van hem. Ook een aantal Nederlandse graphic design teams blazen behoorlijk een partijtje mee in de videomapping wereld. Ik kwam er helaas te laat achter dat in Cascais, niet zover van Lissabon, een licht festival is geweest in September 2014. Daar had ik wel willen zijn om mee te genieten van het heel veel boeiende video mapping werk. Daar werd door Afterlight uit Breda een fraaie videomapping gedaan. Klik hier om die te bekijken. O ja en voor de statistieken. De geplande activiteit van Café Pluche gaat niet door. Na weer een behoorlijk discussie waarbij ik het gevoel kreeg dat de voorstelling van 6 December zou doorgaan viel ik bijna van mijn stoel toen het tegenovergestelde bleek.

1 opmerking:

Anoniem zei

Heb beide projecties bekeken, boeiend om te zien! De 'Japanse' muziek is zeker mooi. Ben benieuwd welke creatie jij gaat maken en volg het dus met belangstelling.

Salut, Majo