Pagina's

zondag 15 februari 2015

Knoop

Het valt me op dat veel warme bakkers in Frankrijk het stokbrood in een leuke klein velletje papier verpakken en dan komt de truc door het te sluiten met een knoop. Bij het inpakken van de croissant gaat het vaak nog fraaier. Croissant gaat in een papieren zakje. Dan wordt elk van beide uiteinden vastgepakt met de vingers van beide handen. En hup ronddraaien waardoor er ook weer twee vrolijke puntknopen ontstaan. Dat zie je in Nederland niet. StokbroodGisteren was het Valentijnsdag. Het gevolg is dat alle restaurants in de omgeving de aandacht van klanten probeert te trekken door een aantrekkelijk Valentijns menu. Zowel de Brasserie in Aubeterre, als hotel de la Paix in St. Severin en Le Pitaud in Palluaud hadden mooie gerechten op de kaart staan. Mijn keuze is uiteindelijk gevallen op Le Pitaud. Zoals als altijd zag het menu er aantrekkelijk uit en de atmosfeer vind ik er altijd heel plezierig. Zo dachten er ook ruim twintig andere personen over. Het was gezellig druk. Na enkele amuses de bouche ging ik voor de foie gras. En als hoofdgerecht een pièce de boucher à la Bordelaise met een zachte wortelpuree en courget. Daarna twee stukjes Franse kaas die bijna van je bord afliepen vanwege de rijpheid. Het alles afgesloten met een café très gourmand. Uiteraard een St. Emilion Grand Cru om het aangenaam weg te spoelen. Op het kaartje van het peper en zout stelletje stond  “Only you”. Klopt allemaal alleen voor mij.valentijn

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Goeiemiddag Joop,een nieuwe poging om het digitale pad te bewandelen.Valentijnsdag is dus ook inLa France een commerciele aangelegenheid.Ik ben ook bezweken tot aankoop van 4 tompoucen{en niemand om mee op te eten} Ik wens je nog een aardig restant Zondag.Groet,Neel.

Joop zei

Je digitale wandeling is gelukt Nelemarie. Nu op naar iPad. Beter 1 tompouce kopen als je alleen bent :). Joop