Pagina's

woensdag 8 juni 2016

Klus geklaard

Gisteren zwart landbouwzeil gekocht om alle ramen in de zaal van Cafe op pad1Pluche af te plakken. Dat was echt nodig. Met volle Doblo naar de salle communale. De breedte van het filmdoek was zelfs te groot voor mijn Doblo. Daarna alles opgesteld zoals ik dat zou willen. Mijn apparatuur (laptop, soundbox, beamer, scherm) goed geinstalleerd. Daarna in totaal 25 stoelen neergezet. Geproefdraaid. Altijd doen. Want ook nu bleek dat ik een essentieel kabeltje nog op Les Cotes had laten liggen. Rond half vier kon ik dezaal deur achter me dicht trekken. Ik was er klaar voor. In de loop van de dag kreeg ik nog allerlei goede wensen op mijn mobile. Dank daarvoor. Er werd meegeleefd. Nog gauw een extra berichtje op Facebook. Met dank aan Paul die me snel hielp bij een vertaling. Daarna wat relaxen en een hapje eten om weer rond 18.45 terug te zijn. En zoals gebruikelijk ‘stroomde’ de toeschouwers druppelsgewijs samen op het pleintje voor de zaal. Er ontstond een gezellige sfeer. Ook het zwoele weer droeg een steentje buiten voor1bij. Met 15 minuten vertraging werd het startsein geven voor de vertoning van Logement rehabilite. De 23 aanwezigen keek aandachtig naar de film en aan het eind gingen de handen driftig op elkaar. Ook een aantal positieve mondelinge waarderingen voor de film. En het doel was geslaagd om een soms pittige discussie na de vertoning op gang te brengen over het inzetten van werklozen op zo’n project. En de dramatische discussie2afloop van het project door voortijdige stopzetting subsidie. Dat bleek in de discussie toch weer iets anders te liggen. En uiteraard zoals we de Fransen kennen werd het geheel weer feestelijk buiten afgesloten met een een hapje en een drankje. Drankje bestond dit keer uit peren cider. Smaakte prima bij de zwoele temperatuur. Daarna alles weer aftuigen maar nu met hulp en daarna weer met volle auto terug naar Les Cotes. De eindfase was onderuit hangen in mijn heerlijke Windy stoel met een glas koele en zeer smaakvolle Bergerac wijn. Klus geklaard. Jammer vond ik het wel dat er geen enkele betrokken werker van het project aanwezig was.apres2

Geen opmerkingen: